Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ερχεται νέα περαίωση για επιχειρήσεις και επαγγελματίες

Νέα περαίωση των ανέλεγκτων φορολογικών υποθέσεων της περιόδου 2000-2009 ετοιμάζουν τώρα στο υπουργείο Οικονομικών σε μια προσπάθεια είσπραξης επιπλέον εσόδων και περιορισμού της «μαύρης τρύπας» του προϋπολογισμού που μέχρι στιγμής φθάνει το 1,5 δισ. ευρώ.

Πληροφορίες αναφέρουν, ότι στο υπουργείο Οικονομικών υπάρχει έτοιμη πρόταση που έχει κατατεθεί από υπηρεσιακά στελέχη, με την οποία δίνεται μια τελευταία ευκαιρία σε περίπου 200.000 επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες να υπαχθούν στην περαίωση και να κλείσουν χωρίς έλεγχο τις ανοιχτές φορολογικές υποθέσεις τους.
Αν και η τρόικα έχει διαμηνύσει ότι δεν θα δεχθεί νέες ευνοϊκές ρυθμίσεις τύπου περαίωσης ανέλεγκτων υποθέσεων, στο υπουργείο Οικονομικών υπάρχουν «φωνές» που θέλουν να τεθεί η πρόταση στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων αφού η τελευταία ρύθμιση απέφερε στα ταμεία του δημοσίου το ποσό των 2,25 δισ. ευρώ.
Άλλωστε όπως δήλωσε πρόσφατα ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Μαυραγάνης «υπάρχουν επιχειρήσεις που είναι διατεθειμένες να πληρώσουν παλιούς φόρους . Μπορούμε να βεβαιώσουμε σημαντικούς φόρους μέχρι το τέλος του χρόνου από ανέλεγκτες υποθέσεις».
Την ίδια ώρα σε σαρωτικούς ελέγχους – εξπρές με βάση 10 ελεγκτικά κριτήρια σε μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις ετοιμάζεται να προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών. Στο επίκεντρο των φορο-ελεγκτών του υπουργείου Οικονομικών θα βρεθούν και οι ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρίες στις οποίες έχει ανατεθεί ο φορολογικός έλεγχος των ανώνυμων εταιριών και ΕΠΕ και η έκδοση ετήσιου φορολογικού πιστοποιητικού. Με την κίνηση αυτή το οικονομικό επιτελείο θέλει να διαπιστώσει αν οι νόμιμοι ελεγκτές και τα ελεγκτικά γραφεία της Έκθεσης Φορολογικής Συμμόρφωσης... κάνουν καλά τη δουλειά τους.
Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, τροποποιείται παλαιότερη εγκύκλιος και δίνεται η δυνατότητα στις ελεγκτικές υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών να διενεργούν τακτικούς ελέγχους - εξπρές σε πρόσθετο αριθμό ανωνύμων εταιριών και εταιριών περιορισμένης ευθύνης. Πρόκειται για έλεγχους που θα γίνονται απευθείας από τις εφορίες και ανεξάρτητα από τους υποχρεωτικούς έλεγχους που πρέπει να αναθέτουν οι ανώνυμες επιχειρήσεις -από μόνες τους- σε ιδιωτικές ελεγκτικές εταιρείες για την έκδοση του φορολογικού πιστοποιητικού.
Οι τακτικοί έλεγχοι – εξπρές θα γίνονται με συγκεκριμένα κριτήρια. Ειδικότερα θα λαμβάνονται υπόψη:
1. Η λήψη ή έκδοση πλαστών - εικονικών φορολογικών στοιχείων.
2. Συναλλαγές με ανύπαρκτες φορολογικά εταιρείες
3. Προϊόντα ή συναλλαγές που υπερτιμολογήθηκαν
4. Στοιχεία ή ενδείξεις για παραβάσεις της φορολογικής νομοθεσίας από εσωτερική ή εξωτερική πληροφόρηση ή επεξεργασία δεδομένων,
5. Μη έκδοση έκθεσης φορολογικής συμμόρφωσης από τους ιδιώτες ελεγκτές και τα ελεγκτικά γραφεία
6. Αναφορά από τους νόμιμους ελεγκτές ότι δεν τους χορηγήθηκαν οι αναγκαίες πληροφορίες για το φορολογικό έλεγχο
7. Περιπτώσεις ελέγχων εταιριών κατά τους οποίους έχουν προκύψει στοιχεία για παράβαση των διατάξεων από του νόμιμους ελεγκτές και τα ελεγκτικά γραφεία.
8. Άσκηση δίωξης μελών του Δ.Σ. σύμφωνα με τις διατάξεις περί νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες
9. Συγκέντρωση του ελέγχου σε ποσοστό πάνω από εβδομήντα τοις εκατό (70%) του κλάδου από το ίδιο ελεγκτικό γραφείο.
10. Ευρήματα του ποιοτικού ελέγχου.
Όπως δήλωσε πρόσφατα ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Μαυραγάνης «υπάρχουν επιχειρήσεις που είναι διατεθειμένες να πληρώσουν παλιούς φόρου» προσθέτοντας ότι «η διαδικασία ελέγχου είναι γρήγορη. Έχουμε λίστα με φορολογικά αντικείμενα που θα ελεγχθούν. Μπορούμε να βεβαιώσουμε σημαντικούς φόρους μέχρι το τέλος του χρόνου από ανέλεγκτες υποθέσεις».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Νέος νόμος για τη βραχυχρόνια μίσθωση και τη κατάταξη καταλυμάτων: Όλα όσα ορίζονται

Με τον νέο νόμο Ν.5170/2025 ορίζονται οι προδιαγραφές ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης και το σύστημα κατάταξης καταλυμάτων . Αναλυτικότερα, με το άρθρο 3 του εν λόγω νόμου ορίζεται ότι τα ακίνητα που μισθώνονται βραχυχρόνια θα πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προδιαγραφές , σύμφωνα με το άρθρο 11 του Ν.4446/2016 : α) αποτελούν χώρους κύριας χρήσης της παρ. 95 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 (Α’ 79) και διαθέτουν φυσικό φωτισμό, αερισμό και κλιματισμό, β) διαθέτουν ασφάλιση έναντι αστικής ευθύνης για ζημιές ή ατυχήματα που μπορεί να προκληθούν, γ) διαθέτουν υπεύθυνη δήλωση ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη, πυροσβεστήρες και ανιχνευτές καπνού, ρελέ διαρροής ή ρελέ αντιηλεκτροπληξιακό και ενδείξεις σήμανσης...

Οι νέες ασφαλιστικές κατηγορίες Ελ. Επαγγελματιών, Αυτοαπασχολούμενων, Αγροτών για το 2025

Αναπροσαρμογή ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών και ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών από 1.1.2025. Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Έχοντας υπόψη:... .... διαπιστώνουμε: Άρθρο 1 Ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών της παρ. 2.α του άρθρου 5 και της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 4387/2016 για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών προσαυξάνεται κατά 2,7 % και διαμορφώνεται στο ποσό των 7.572,62 ευρώ. Άρθρο 2 Ασφαλιστικές κατηγορίες και εισφορές αυτοτελώς απασχολουμένων και ελεύθερων επαγγελματιών για κύρια σύνταξη Τα προβλεπόμενα από τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 39 του ν. 4387/2016 ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών για την καταβολή της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς κύριας σύνταξης των αυτοτελώς απασχολουμένων και των ελευθέρων επαγγελματιών ασφαλισμένων του e-Ε.Φ.Κ.Α. προσαυξάνονται κατά 2,7 % και διαμορφώνονται ως εξής: Αυτοτελώς Απασχολούμενοι και Ελεύθεροι Επαγγελματίες Ασφαλι...

ΑΑΔΕ: Από 1η Απριλίου οι μηνιαίες δηλώσεις ΦΠΑ νεοσύστατων επιχειρήσεων με απλογραφικό λογιστικό σύστημα

      Αθήνα, 31 Μαρτίου 2025 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΑΔΕ: Από 1η Απριλίου οι μηνιαίες δηλώσεις ΦΠΑ νεοσύστατων επιχειρήσεων με απλογραφικό λογιστικό σύστημα Στην υποβολή μηνιαίας δήλωσης ΦΠΑ για όλες τις επιχειρήσεις προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Συγκεκριμένα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, τροποποιείται ο χρόνος υποβολής των δηλώσεων ΦΠΑ για νεοσύστατες επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα, για τα δύο πρώτα έτη λειτουργίας τους. Ειδικότερα για επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών: • από 1/4/2025 και εφεξής, η υποβολή της δήλωσης ΦΠΑ θα γίνεται σε μηνιαία βάση, ανεξάρτητα ⁠από το αν τηρείται απλογραφικό ή διπλογραφικό λογιστικό σύστημα. • από 1/1/2024 έως 31/3/2025, η υποβολή της δήλωσης ΦΠΑ θα πραγματοποιείται μηνιαίως, από 1/7/2025. • έως 31/12/2023, η υποβολή δήλωσης ΦΠΑ θα γίνεται σε μηνιαία βάση, προαιρετικά, από 1/10/2025. Μετά τη συμπλήρωση 24 μηνών από τον χρόνο έναρξης των εργασιών τους ή 12 μηνών από την επιλογή της μηνιαίας φο...