Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πώς ρυθμίζονται τα χρέη

Picture 0 for Πώς ρυθμίζονται τα χρέη
Οδηγό, στον οποίο περιλαμβάνονται απαντήσεις σχετικά με ζητήματα που αφορούν τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών των φορολογούμενων προς το Δημόσιο, καθώς και  τις περιπτώσεις που επιβάλλονται αναγκαστικά μέτρα είσπραξης, εξέδωσε το υπουργείο Οικονομικών.
Αναλυτικά ο οδηγός:
ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΟΥ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ, ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ ΕΞΟΦΛΗΣΗΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΧΡΕΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ
α) Διευκολύνσεις / ρυθμίσεις τμηματικής καταβολής
Όσοι αδυνατούν να εξοφλήσουν τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους, μπορούν να υποβάλουν στη Δ.Ο.Υ. που είναι βεβαιωμένες οι οφειλές, αίτηση υπαγωγής σε διευκόλυνση τμηματικής καταβολής αυτών. Η αίτηση βαρύνεται με παράβολο ανάλογο του ύψους της οφειλής.
Επίσης η καταβολή των βεβαιωμένων έως τις 30.9.2010 οφειλών μπορεί να ρυθμιστεί κατά τις διατάξεις του άρθρου 14 του ν.3888/2010 σε μηνιαίες δόσεις με απαλλαγή από τις προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής έως και 50%. Από τις Δ.Ο.Υ. οι οφειλέτες μπορούν να ενημερώνονται και για τυχόν νεότερες νομοθετικές ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών πέραν των ανωτέρω.
β) Αποδεικτικό ενημερότητας χρεών προς το Δημόσιο. Ποιος το χορηγεί και ποια η διάρκεια ισχύος του. Πότε χορηγείται αποδεικτικό ενημερότητας με παρακράτηση και πότε βεβαίωση οφειλής.
Αποδεικτικό ενημερότητας χορηγείται, μόνον εφόσον έχουν υποβληθεί οι προβλεπόμενες δηλώσεις εισοδήματος και Φ.Π.Α. και έχουν εξοφληθεί ή νόμιμα τακτοποιηθεί τυχόν οφειλές. Έχει τετράμηνη διάρκεια ισχύος, εάν δεν υπάρχουν οφειλές, και μηνιαία σε κάθε άλλη περίπτωση. Χορηγείται κατόπιν αίτησης που υποβάλλεται σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. από τον ενδιαφερόμενο είτε από πρόσωπο νόμιμα εξουσιοδοτημένο από αυτόν. Εφόσον δεν υπάρχουν οφειλές, χορηγείται και από τα Κ.Ε.Π. ή εκτυπώνεται από την ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων. Σε περίπτωση που υφίστανται τακτοποιημένες οφειλές και ζητείται αποδεικτικό ενημερότητας για είσπραξη χρημάτων ή μεταβίβαση ακινήτου με τίμημα, αυτό εκδίδεται με τον όρο της παρακράτησης, μέρους ή του συνόλου των ληξιπρόθεσμων οφειλών. Εάν δεν πληρούνται οι όροι έκδοσης του αποδεικτικού, αντί αυτού εκδίδεται βεβαίωση οφειλής για το σύνολο των οφειλών.
γ) Αναστολή αναγκαστικών μέτρων είσπραξης.
Για να ανασταλεί η διαδικασία της αναγκαστικής εκτέλεσης, όπως έκδοση προγράμματος πλειστηριασμού κινητών και ακινήτων, θα πρέπει ο οφειλέτης να είναι συνεπής σε διευκόλυνση τμηματικής καταβολής της οφειλής του ή σε ισχύουσα νομοθετική ρύθμιση.
δ) Άρση κατασχέσεων, εξάλειψη υποθηκών, μεταφορά αυτών σε άλλα ακίνητα.
Αιτήματα άρσης κατασχέσεων και εξάλειψης υποθηκών ή μεταφοράς αυτών σε άλλα ακίνητα του οφειλέτη ή τρίτου, εξετάζονται από το κατά περίπτωση αρμόδιο όργανο ύστερα από υποβολή σχετικής αίτησης στη Δ.Ο.Υ. της οφειλής.
Η αίτηση συνοδεύεται με τα απαιτούμενα, κατά περίπτωση στοιχεία, όπως πιστοποιητικά βαρών και μη διεκδίκησης των ακινήτων, εκθέσεις εκτίμησης της αξίας αυτών, τίτλους κτήσης των προσφερομένων προς δέσμευση ακινήτων, αντίγραφα μερίδας, βεβαίωση δασαρχείου, όταν πρόκειται για αγροτεμάχια , πρόταση του οφειλέτη, και ό,τι άλλο ζητηθεί.
ε) Ποιο είναι το ελάχιστο ποσό, για το οποίο δεν επιτρέπεται η επιβολή κατάσχεσης επί μισθών, συντάξεων ή ασφαλιστικών βοηθημάτων οφειλετών του Δημοσίου;
Δεν επιβάλλεται κατάσχεση επί μισθών, συντάξεων ή ασφαλιστικών βοηθημάτων που καταβάλλονται περιοδικώς, εφόσον το ποσό αυτών αφαιρουμένων των υποχρεωτικών εισφορών, είναι μέχρι των χιλίων (1000) € μηνιαίως.
Αν ο μισθός, η σύνταξη ή το βοήθημα που λαμβάνει ο οφειλέτης από ένα ή περισσότερους φορείς υπερβαίνει συνολικά το ποσόν των χιλίων (1000) €, επιτρέπεται η κατάσχεση του 25% αυτών, όμως το εναπομένον ποσό από το σύνολό του να μην είναι κατώτερο των χιλίων (1000) €.
στ) Οι πτωχοί οφειλέτες του Δημοσίου έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης των χρεών τους ως εξής:
1) για πτωχευτικά χρέη, δηλαδή χρέη που δημιουργήθηκαν πριν από την κήρυξη πτώχευσης, μέσω της Επιτροπής του άρθρου 9 ν. 2386/1996, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 62Α του ΚΕΔΕ, για οφειλές έως και 600.000 € ή μέσω Ν.Σ.Κ. για οφειλές άνω των 600.000 €,
2) Για όλα τα χρέη (πτωχευτικά και μεταπτωχευτικά), με τη διαδικασία των διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής των άρθρων 13-21 ν. 2648/1998, όπως ισχύουν.
ζ) Οφειλέτες που έχουν υπαχθεί σε διαδικασία συνδιαλλαγής κατά τα άρθρα 99 επ. του Πτωχευτικού Κώδικα, όπως ίσχυαν πριν από το ν. 4013/2011, μπορούν να ρυθμίσουν τα χρέη τους ως εξής:
1) με τη διαδικασία των διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής, που ισχύουν για όλους τους οφειλέτες,
2) με συμμετοχή του Δημοσίου στη συμφωνία συνδιαλλαγής κατόπιν αίτησης του μεσολαβητή,
3) σε περίπτωση που επιτευχθεί συμφωνία συνδιαλλαγής με τρίτους πιστωτές και επικυρωθεί δικαστικά, μέσω της Επιτροπής του άρθρου 9 ν. 2386/1996, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 62Α του ΚΕΔΕ, ανεξαρτήτως ύψους οφειλής.
Σε κάθε περίπτωση, οι αιτήσεις υποβάλλονται στις Δ.Ο.Υ. ή τα Τελωνεία, όπου είναι βεβαιωμένα τα χρέη.
η) Οφειλέτες που έχουν υπαχθεί σε διαδικασία εξυγίανσης κατά τα άρθρα 99 επ. του Πτωχευτικού Κώδικα, όπως ισχύουν μετά το ν. 4013/2011, μπορούν να ρυθμίσουν τα χρέη τους ως εξής :
1) με τη διαδικασία των διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής, που ισχύουν για όλους τους οφειλέτες,
2) με συμμετοχή του Δημοσίου στη συμφωνία εξυγίανσης κατόπιν σχετικής αίτησης.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από ​ 30.000 € έως 400.000 €. ​​ Το ποσοστό ενίσχυσης των αιτήσεων χρηματοδότησης είναι ενιαίο για όλες τις επιλέξιμες δαπάνες των επενδυτικών σχεδίων και ανέρχεται στο 45% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού. Το ποσοστό της επιχορήγησης δύναται να αυξηθεί κατά: ​​10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου θα είναι 24 μήνες απο την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης. Σε ποιους απευθύνεται ​Υπό ίδρυση και νεοσύστατες Πολύ Μικρές, Μικρές, και Μεσαίες Επιχειρήσεις, οι οποίες θα δραστηριοποιηθούν ή δραστηριοποιούνται στους επιλέξιμους ΚΑΔ της Πρόσκλησης (Παράρτημα ΙΙ   EΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΚΑΔ). Κατηγορία

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από 80.000€ έως 400.000€. Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών. Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά (α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και (β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου ορίζεται αυστηρά σε 24 μήνες, μη επιδεχόμενη την οποιαδήποτε παράταση. Σε ποιους απευθύνεται Υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του τουρισμού , όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας α

Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού»

    Επεκτείνεται μέχρι 31/12/2023 και το πλαφόν για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών 30 Ιουνίου 2023 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού» Το Υπουργείο Ανάπτυξης ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι η πρωτοβουλία «Καλάθι του νοικοκυριού» θα συνεχιστεί μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Παράλληλα, θα επεκταθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 το μέτρο του μεγίστου περιθωρίου κέρδους για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών.