Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αποδείξεις τέλος - Όλα τα σενάρια για το σύστημα που θα τις αντικαταστήσουν

Αποδείξεις τέλος - Όλα τα σενάρια για το σύστημα που θα τις αντικαταστήσουν

Η νέα ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών ασπάζεται την άποψη ότι το μέτρο των αποδείξεων εξελίχθηκε σε παταγώδη αποτυχία. Δεν υπήρξε τόνωση των εσόδων από ΦΠΑ, το υπουργείο Οικονομικών και τα σπίτια μας γέμισαν χαρτούρα ενώ η φοροκάρτα έχει εξελιχθεί σε...ανέκδοτο. Ήδη στο τραπέζι έχουν πέσει πλήθος σεναρίων για την αντικατάσταση του αποτυχημένου μέτρου. Το fpress.gr παρουσιάζει τα κυρίαρχα.
1ο σενάριο: Παροχή κινήτρων για τη διενέργεια των συναλλαγών μέσω χρεωστικών ή πιστωτικών καρτών.
Η υποχρεωτική εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου δεν είναι δυνατή καθώς δεν διαθέτει πιστωτική ή χρεωστική κάρτα όλος ο πληθυσμός ενός πολλές πιστωτικές έχουν «πλαφονάρει». Προαιρετικά όμως, το μέτρο μπορεί να φανεί χρήσιμο. Για τις συναλλαγές που θα γίνονται μέσω των πιστωτικών ή των χρεωστικών καρτών, θα ενημερώνεται αυτόματα η Γενική Γραμματεία ενώ οι καταναλωτές ως αντάλλαγμα θα παίρνουν μια έκπτωση από την αξία της συναλλαγής τους (πιθανότατα θα απολαμβάνουν χαμηλότερο συντελεστή Φ.Π.Α)
2ο σενάριο: Παροχή κινήτρων για τη διενέργεια συναλλαγών μέσω καρτών σε συγκεκριμένους κλάδους
Το 2ο σενάριο είναι παραλλαγή του πρώτου και μπορούν να εφαρμοστούν και τα δύο. Προβλέπει ότι τα οικονομικά κίνητρα προς τους καταναλωτές για την πληρωμή της συναλλαγής με κάρτα, θα είναι ισχυρότερα για συγκεκριμένους κλάδους οι οποίοι θεωρούνται ύποπτοι για φοροδιαφυγή. Για παράδειγμα, θεωρείται άσκοπο να πριμοδοτείς τις συναλλαγές στα σούπερμαρκετ καθώς οι μεγάλες εταιρείες εκδίδουν πάντα απόδειξη. Αντίθετα, δεν μπορεί να ισχυριστεί κάποιος το ίδιο για τα περιφερειακά μίνι μάρκετ και τα παντοπωλεία. Βέβαια, το να γίνει τέτοιος διαχωρισμός, εγείρει και άλλα θέματα (π.χ τα μεγάλα σούπερ μάρκετ μπορούν να εγείρουν θέμα αθέμιτου ανταγωνισμού αν δοθούν κίνητρα για ηλεκτρονικές συναλλαγές μόνο στα μίνι μάρκετ και τα παντοπωλεία).
3ο σενάριο: Διαγωνισμοί και κληρώσεις με «λαχνό» τις αποδείξεις
Το μέτρο έχει εφαρμοστεί σε αρκετές χώρες (π.χ Κίνα) με αρκετή επιτυχία. Στις αποδείξεις τυπώνονται αυτόματα μοναδικοί κωδικοί και ανά τακτά χρονικά διαστήματα διενεργούνται κληρώσεις, Ο κάτοχος του ή των τυχερών αριθμών, κερδίζουν δώρα ή μετρητά.
4ο σενάριο: Εφαρμογή προγραμμάτων επιβράβευσης αντίστοιχα με αυτά των τραπεζών
Τα προγράμματα επιβράβευσης, μπορούν να λειτουργήσουν και για την πάταξη της φοροδιαφυγής. Ο φορολογούμενος, θα κάνει όσο περισσότερε συναλλαγές μπορεί με τη χρήση της φοροκάρτας. Οι συναλλαγές θα μεταφράζονται σε πόντους τους οποίους ο καταναλωτής θα μπορεί να μετατρέπει σε δώρα, φορολογικές εκπτώσεις κλπ.
5ο σενάριο: Υποχρεωτική διενέργεια συναλλαγών μέσω τράπεζας από ένα ύψος και πάνω
Προς το παρόν, η υποχρεωτική διενέργεια συναλλαγών μέσω τράπεζας έχει όριο τα 1500 ευρώ. Θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι το όριο αυτό θα μειωθεί αισθητά ενώ θα αλλάξει και το σύστημα ποινών για τις επιχειρήσεις που δεν θα συμμορφώνονται.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από ​ 30.000 € έως 400.000 €. ​​ Το ποσοστό ενίσχυσης των αιτήσεων χρηματοδότησης είναι ενιαίο για όλες τις επιλέξιμες δαπάνες των επενδυτικών σχεδίων και ανέρχεται στο 45% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού. Το ποσοστό της επιχορήγησης δύναται να αυξηθεί κατά: ​​10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου θα είναι 24 μήνες απο την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης. Σε ποιους απευθύνεται ​Υπό ίδρυση και νεοσύστατες Πολύ Μικρές, Μικρές, και Μεσαίες Επιχειρήσεις, οι οποίες θα δραστηριοποιηθούν ή δραστηριοποιούνται στους επιλέξιμους ΚΑΔ της Πρόσκλησης (Παράρτημα ΙΙ   EΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΚΑΔ). Κατηγορία

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από 80.000€ έως 400.000€. Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών. Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά (α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και (β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου ορίζεται αυστηρά σε 24 μήνες, μη επιδεχόμενη την οποιαδήποτε παράταση. Σε ποιους απευθύνεται Υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του τουρισμού , όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας α

Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού»

    Επεκτείνεται μέχρι 31/12/2023 και το πλαφόν για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών 30 Ιουνίου 2023 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού» Το Υπουργείο Ανάπτυξης ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι η πρωτοβουλία «Καλάθι του νοικοκυριού» θα συνεχιστεί μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Παράλληλα, θα επεκταθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 το μέτρο του μεγίστου περιθωρίου κέρδους για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών.