Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Off line για πάντα - λόγω αντιδράσεων - οι ταμειακές μηχανές με την εφορία


Picture 0 for Off line για πάντα - λόγω αντιδράσεων - οι ταμειακές μηχανές με την εφορία
Στα χαρτιά μένει για μία ακόμη φορά το φιλόδοξο σχέδιο διασύνδεσης των ταμειακών μηχανών όλων των καταστημάτων με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, λόγω ισχυρών αντιδράσεων.
 
Μέσω αυτού του συστήματος, μέτρο που προβλέπεται στο οπλοστάσιο κάθε σύγχρονης χώρας κατά της φοροδιαφυγής, το υπουργείο Οικονομικών θα είχε τη δυνατότητα να βλέπει σε πραγματικό χρόνο κάθε συναλλαγή, να γνωρίζει άμεσα τα έσοδα από ΦΠΑ που αναλογούν στο Δημόσιο και να αντιμετωπίσει επιτέλους όχι μόνο τη φοροδιαφυγή, αλλά και την κλοπή ΦΠΑ.
 
Το εγχείρημα έχει απασχολήσει πολλές φορές την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που πέρασαν από ηγετικές θέσεις στο οικονομικό επιτελείο τα τελευταία χρόνια οι οποίοι θεωρούσαν ότι η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με το υπουργείο Οικονομικών και η παροχή κινήτρων στους φορολογουμένους, ώστε να κάνουν συναλλαγές με πλαστικό χρήμα, θα ήταν η συνταγή που θα έδινε ένα αποτελεσματικό χτύπημα στη φοροδιαφυγή.
 
Τον τελευταίο χρόνο μάλιστα συστάθηκε και ειδική επιτροπή για τη μελέτη του θέματος, αλλά όπως αποκαλύπτουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ» για μία ακόμα φορά το τεχνολογικό αυτό εγχείρημα που είναι απολύτως εφικτό, παραπέμπεται στις ελληνικές καλένδες. Ισως γιατί θίγονται συμφέροντα...
 
ΟΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ. Με αφορμή τις αλλαγές τις οποίες προωθεί ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Μαυραγάνης στον Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης, με στόχο την απλοποίηση των διαδικασιών και εν τέλει τον καλύτερο έλεγχο των φορολογουμένων, ανακοινώθηκε χθες ότι «στη λιανική πώληση διατηρείται το σημερινό σύστημα ρυθμίσεων (φορολογικές ταμειακές μηχανές ή σήμανση εκδιδομένων αποδείξεων) για να γίνει δυνατή η ασφαλής μετάβαση σε ένα νέο, πιο λειτουργικό σύστημα ρυθμίσεων».
 
Στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται ότι «κατά τα λοιπά, το καθεστώς έκδοσης αποδείξεων μένει κατά βάση ως έχει. Οι ρυθμίσεις εκείνες που καθίστανται απαραίτητες για τη μετάβαση θα προκύψουν μέσα από μελέτη της διεθνούς πρακτικής και με δεδομένη την ελληνική εμπειρία σε επόμενο στάδιο».
 
Με εξαίρεση το θέμα των αποδείξεων, όπου για μία ακόμη φορά το υπουργείο Οικονομικών δεν κάνει την έκπληξη, οι υπόλοιπες προωθούμενες ρυθμίσεις στον ΚΦΑΣ επιχειρούν να βάλουν τέλος στην αναχρονιστική διαδικασία διάτρησης και σήμανσης σχεδόν του συνόλου των βιβλίων και στοιχείων διακίνησης ή πώλησης αγαθών καθώς και στις δαιδαλώδεις διαδικασίες τεκμηρίωσης των συναλλαγών για την περίπτωση ελέγχου.
 
Η επιτροπή εμπειρογνωμόνων η οποία συστάθηκε με απόφαση του υφυπουργού Οικονομικών Γ. Μαυραγάνη ολοκλήρωσε το πόρισμά της με προτάσεις απλούστευσης των ρυθμίσεων που ισχύουν σήμερα σε ό,τι αφορά την τεκμηρίωση των συναλλαγών, την ενημέρωση των λογιστικών αρχείων και τον εκσυγχρονισμό των λογιστικών κανόνων.
 
Οπως σημειώνει στα «ΝΕΑ» μέλος της επιτροπής, η βασική φιλοσοφία των αλλαγών είναι ότι «παύει η Εφορία να "συνταγογραφεί" διαδικασίες επί διαδικασιών για το πώς τεκμηριώνεται στον έλεγχο μια συναλλαγή». Στη θέση του καταλόγου των απαιτούμενων στοιχείων μπαίνει, σύμφωνα με την ίδια πηγή, η λογική. Για παράδειγμα, όπως εξηγεί, για να αποδειχθεί η διενέργεια μιας συναλλαγής στο Χρηματιστήριο η κοινή λογική λέει ότι απαιτείται απλώς μία απόδειξη της τράπεζας η οποία θα πιστοποιεί τη συναλλαγή. Προφανώς δεν χρειάζονται βιβλία...
 
ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΕΙΣ. Σε αυτό το πλαίσιο, καταργούνται οι σχετικές λεπτομερείς ρυθμίσεις για τη διακίνηση αγαθών (δελτία αποστολής), αλλά και πολλές άλλες ειδικές διατάξεις τήρησης ειδικών βιβλίων και έκδοσης στοιχείων. Ο έλεγχος της διακίνησης αλλάζει μορφή και μπορεί να γίνει μέσω απλής καταγραφής των πραγματικών περιστατικών σε συνδυασμό με τη διασταύρωση των στοιχείων που υποχρεωτικά καταγράφουν οι συναλλασσόμενοι.
 
Επιπλέον, καταργείται η σήμανση (με φυσικά ή ηλεκτρονικά μέσα) βιβλίων και στοιχείων διακίνησης ή πώλησης, με εξαίρεση τις αποδείξεις λιανικής για ένα μεταβατικό στάδιο.
 
Στη χονδρική πώληση απλοποιούνται οι ρυθμίσεις περί έκδοσης τιμολογίων. Τα τιμολόγια μπορεί να εκδίδονται είτε σε έντυπη είτε σε ηλεκτρονική μορφή και είναι στην απόλυτη διακριτική ευχέρεια των συναλλασσομένων να επιλέξουν τον τρόπο που θα συναλλάσσονται μεταξύ τους.
 
Τέλος, ως προς το ηλεκτρονικό τιμολόγιο, ενδεικτικά παραδείγματα δικλίδων ασφαλείας είναι η προηγμένη ηλεκτρονική υπογραφή και η ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων ή άλλος πρόσφορος τρόπος που θα επιλέξουν οι συναλλασσόμενοι.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από ​ 30.000 € έως 400.000 €. ​​ Το ποσοστό ενίσχυσης των αιτήσεων χρηματοδότησης είναι ενιαίο για όλες τις επιλέξιμες δαπάνες των επενδυτικών σχεδίων και ανέρχεται στο 45% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού. Το ποσοστό της επιχορήγησης δύναται να αυξηθεί κατά: ​​10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου θα είναι 24 μήνες απο την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης. Σε ποιους απευθύνεται ​Υπό ίδρυση και νεοσύστατες Πολύ Μικρές, Μικρές, και Μεσαίες Επιχειρήσεις, οι οποίες θα δραστηριοποιηθούν ή δραστηριοποιούνται στους επιλέξιμους ΚΑΔ της Πρόσκλησης (Παράρτημα ΙΙ   EΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΚΑΔ). Κατηγορία

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από 80.000€ έως 400.000€. Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών. Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά (α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και (β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου ορίζεται αυστηρά σε 24 μήνες, μη επιδεχόμενη την οποιαδήποτε παράταση. Σε ποιους απευθύνεται Υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του τουρισμού , όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας α

Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού»

    Επεκτείνεται μέχρι 31/12/2023 και το πλαφόν για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών 30 Ιουνίου 2023 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού» Το Υπουργείο Ανάπτυξης ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι η πρωτοβουλία «Καλάθι του νοικοκυριού» θα συνεχιστεί μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Παράλληλα, θα επεκταθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 το μέτρο του μεγίστου περιθωρίου κέρδους για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών.