Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τροπολογία με την οποία προβλέπεται ότι ο προσδιορισμός του εισοδήματος και του φόρου για κάθε φορολογούμενο θα γίνεται βάση του τρόπου ζωής του και της περιουσίας του, κατατέθηκε στη Βουλή.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ - ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ
Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις θεμάτων κεφαλαιακής ενίσχυσης των πιστωτικών ιδρυμάτων», της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις θεμάτων εφαρμογής των νόμων 3864/2010, 4021/2011, 4046/2012, 4051/2012 και 4071/2012», της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις θεμάτων δημοσίευσης οικονομικών εκθέσεων πιστωτικών ιδρυμάτων και θυγατρικών τους, οι οποίες δραστηριοποιούνται στο χρηματοοικονομικό τομέα» και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Οικονομικών  

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Με τις διατάξεις της υποπαραγράφου 1 της παραγράφου Β της προσθήκης - τροπολογίας διορθώνονται ή συμπληρώνονται κενά και παραλείψεις στο άρθρο 67Β του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, ώστε να καταστεί δυνατή η εφαρμογή των έμμεσων τεχνικών ελέγχου και ειδικότερα επισημαίνονται τα εξής:

- Η εισαγωγή της αγγλικής ορολογίας ταυτοποιεί κάθε μία από τις συγκεκριμένες έμμεσες τεχνικές ελέγχου με την αντίστοιχη μεθοδολογία που χρησιμοποιείται διεθνώς.

- Οι έμμεσες τεχνικές (β), (γ) και (ε) προσδιορίζουν φορολογητέα εισοδήματα και όχι ακαθάριστα έσοδα.

- Η χρήση των έμμεσων τεχνικών ελέγχου μπορεί να προσδιορίζει φορολογητέο εισόδημα και σε φορολογούμενους μη επιτηδευματίες.

- Δίνεται η δυνατότητα καταλογισμού και λοιπών φορολογικών υποχρεώσεων (ενδεικτικά: ειδική εισφορά αλληλεγγύης επί των φορολογητέων εισοδημάτων που προσδιορίζονται βάση των έμμεσων τεχνικών).

- Καλύπτονται τόσο οι περιπτώσεις έκδοσης φύλλων ελέγχου και όχι μόνο πράξεων καταλογισμού φόρου, όπως ανέφερε η αρχική διάταξη, όσο και ο καταλογισμός επί όλων των φορολογικών υποχρεώσεων.

Με την προτεινόμενη διάταξη της υποπαραγράφου 2 της παρούσας παραγράφου συντομεύεται ο χρόνος για την άσκηση προσφυγής και την διοικητική επίλυση των φορολογικών διαφορών και επιταχύνεται ο χρόνος για την βεβαίωση και την είσπραξη των εσόδων.

Με την προτεινόμενη διάταξη της υποπαραγράφου 3 τα ειδικά συνεργεία ελέγχου καθίστανται αρμόδια και για τη διοικητική επίλυση των διαφορών και δεν απαιτείται πλέον η διαβίβαση των φακέλων στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. για τη διοικητική επίλυση των διαφορών με αποτέλεσμα την επιτάχυνση του χρόνου βεβαίωσης και είσπραξης των καταλογιζόμενων ποσών.

Σκοπός του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας που ιδρύθηκε με τις διατάξεις του ν.3864/2010 (Α' 119) είναι η διατήρηση της σταθερότητας στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα μέσω της ενίσχυσης της κεφαλαιακής επάρκειας των πιστωτικών ιδρυμάτων της χώρας, εάν και εφόσον τούτο κριθεί αναγκαίο, δια της αύξησης του μετοχικού τους κεφαλαίου. Με την προτεινόμενη διάταξη της υποπαραγράφου 1 της παραγράφου Ι η διενεργούμενη με βάση το νόμο αυτό αύξηση κεφαλαίου εξαιρείται από την υποχρέωση καταβολής τέλους 1%ο υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού, δεδομένης της εξαιρετικής της φύσης και του ειδικού της σκοπού, προκειμένου το σύνολο των διαθέσιμων κεφαλαίων να αξιοποιηθεί για την ενίσχυση της κεφαλαιακής επάρκειας των πιστωτικών ιδρυμάτων.

Με την προτεινόμενη διάταξη της υποπαραγράφου 2 της παραγράφου Γ αυξάνεται κατά ένα άτομο ο αριθμός των μελών του Δ.Σ. του «Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.», ώστε να ανταποκριθεί αποτελεσματικότερα στο έργο των αποκρατικοποιήσεων το οποίο αναμένεται να εντατικοποιηθεί κατά τους επόμενους μήνες. Αντιστοίχως και δεδομένης της αλλαγής του αριθμού των μελών σε άρτιο αριθμό προτείνεται σχετική διάταξη για τον υπολογισμό της πλειοψηφίας κατά τη λήψη των αποφάσεων.
Κατόπιν των ανωτέρω, προτείνεται να προστεθεί στο ανωτέρω σχέδιο νόμου άρθρο... ως εξής:

Β. ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΡΥΘΜΙΣΗ

Άρθρο ....
Ρυθμίσεις επειγόντων θεμάτων του Υπουργείου Οικονομικών


Β. Τροποποίηση φορολογικών και τελωνειακών διατάξεων

1. Οι παράγραφοι 1, 2 και 3 του άρθρου 67Β του ν.2238/1994 (Α' 151), όπως προστέθηκε με την παράγραφο 14 του άρθρου 4 του ν.4038/2012 (Α' 14), αντικαθίστανται ως εξής:

«1. Ο προσδιορισμός των αποτελεσμάτων με έλεγχο μπορεί να διενεργείται και με την εφαρμογή μιας ή περισσοτέρων από τις κατωτέρω τεχνικές ελέγχου:

α) της αρχής των αναλογιών (mark up method),

β) της ανάλυσης ρευστότητας του φορολογούμενου (source and application of funds method),

γ) της καθαρής θέσης του φορολογούμενου (net worth method),

δ) της σχέσης της τιμής πώλησης προς το συνολικό όγκο κύκλου εργασιών (unit and volume method) και

ε) το ύψος των τραπεζικών καταθέσεων και των δαπανών σε μετρητά (bank deposits and cash expenditure method).

Με τις ως άνω τεχνικές μπορούν να προσδιορίζονται τα φορολογητέα εισοδήματα των φορολογουμένων, τα ακαθάριστα έσοδα, οι εκροές και τα φορολογητέα κέρδη των επιτηδευματιών.

2. Τα προσδιοριζόμενα αποτελέσματα που προκύπτουν από την εφαρμογή των τεχνικών ελέγχου της προηγούμενης παραγράφου, λαμβάνονται υπόψη για τον προσδιορισμό των λοιπών φορολογικών υποχρεώσεων.

3. Εφόσον τα αποτελέσματα του φορολογικού ελέγχου έχουν εξαχθεί με την εφαρμογή έμμεσων τεχνικών της παρ. 1, και πριν την έκδοση φύλλων ή πράξεων καταλογισμού, ο Προϊστάμενος της ελεγκτικής μονάδας, καλεί τον υπόχρεο σε ακρόαση, ο οποίος δικαιούται σε ανταπόδειξη.»

2. Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 66 του ν.2717/1999 (Α' 97) προστίθενται λέξεις ως εξής:
«και στις φορολογικές και τελωνειακές προσφυγές εν γένει τριάντα (30) ημερών που αρχίζει όπως ορίζεται στην προηγούμενη παράγραφο.»

3. Η περίπτωση α' της παραγράφου 5 του άρθρου 5 του ν.3833/2010 (Α' 40) αντικαθίσταται ως εξής:
«5.α. Στο άρθρο 39 παρ.1 του ν. 1914/1990 (Α' 178), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, μετά τις λέξεις «και επανελέγχων» προστίθενται οι λέξεις «καθώς και για την έκδοση των καταλογιστικών πράξεων, τη διοικητική επίλυση των διαφορών, τη βεβαίωση και την είσπραξη των εσόδων».

Γ. Τροποποίηση των διατάξεων του ν.3864/2010 Και του ν.3986/2011

1. Στο τέλος της παραγράφου 5 του άρθρου 7 του ν. 3864/2010 (Α' 119), που προστέθηκε με την υποπαράγραφο β) της παραγράφου 3 του άρθρου 1 της από 19 Απριλίου 2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρυθμίσεις θεμάτων κεφαλαιακής ενίσχυσης των πιστωτικών ιδρυμάτων», που δημοσιεύτηκε στο υπ' αριθ. 94 Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως (τεύχος Α') και κυρώνεται με το άρθρο πρώτο του παρόντος, προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«και από την υποχρέωση καταβολής του τέλους υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 17 του ν.3959/2011 (Α' 93)».

2. α. Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν.3986/2011 (Α' 152) οι λέξεις «Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) του Ταμείου είναι πενταμελές» αντικαθίστανται με τις λέξεις «Το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) του Ταμείου είναι εξαμελές».

β. Μετά το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν.3986/2011 προστίθεται εδάφιο ως εξής:
«Σε περίπτωση ισοψηφίας, υπερισχύει η ψήφος του Προέδρου.»


Αθήνα, 7 Σεπτεμβρίου 2012

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΤΟΥΡΝΑΡΑΣ

ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΚΩΝΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από ​ 30.000 € έως 400.000 €. ​​ Το ποσοστό ενίσχυσης των αιτήσεων χρηματοδότησης είναι ενιαίο για όλες τις επιλέξιμες δαπάνες των επενδυτικών σχεδίων και ανέρχεται στο 45% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού. Το ποσοστό της επιχορήγησης δύναται να αυξηθεί κατά: ​​10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου θα είναι 24 μήνες απο την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης. Σε ποιους απευθύνεται ​Υπό ίδρυση και νεοσύστατες Πολύ Μικρές, Μικρές, και Μεσαίες Επιχειρήσεις, οι οποίες θα δραστηριοποιηθούν ή δραστηριοποιούνται στους επιλέξιμους ΚΑΔ της Πρόσκλησης (Παράρτημα ΙΙ   EΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΚΑΔ). Κατηγορία

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από 80.000€ έως 400.000€. Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών. Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά (α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και (β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου ορίζεται αυστηρά σε 24 μήνες, μη επιδεχόμενη την οποιαδήποτε παράταση. Σε ποιους απευθύνεται Υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του τουρισμού , όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας α

Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού»

    Επεκτείνεται μέχρι 31/12/2023 και το πλαφόν για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών 30 Ιουνίου 2023 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού» Το Υπουργείο Ανάπτυξης ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι η πρωτοβουλία «Καλάθι του νοικοκυριού» θα συνεχιστεί μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Παράλληλα, θα επεκταθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 το μέτρο του μεγίστου περιθωρίου κέρδους για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών.