Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πακέτο μέτρων για την αγορά καυσίμων προωθεί η κυβέρνηση

Πακέτο μέτρων για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και την ενίσχυση του ανταγωνισμού στην αγορά καυσίμων παρουσίασαν τη Τρίτη, σε κοινή συνέντευξη Τύπου, ο υπουργός Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης και οι υφυπουργοί Οικονομικών Γ. Μαυραγάνης, Ανάπτυξης Θ. Σκορδάς και Περιβάλλοντος - Ενέργειας Α. Παπαγεωργίου.
Η απελευθέρωση των μεταφορών, η τοποθέτηση GPS στα βυτιοφόρα και τα πλοία ανεφοδιασμού με πετρέλαιο ναυτιλίας, η εγκατάσταση των ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών - εκροών σε όλα τα στάδια διακίνησης των καυσίμων, η θέσπιση κανόνων διαφάνειας στην τιμολόγηση των διυλιστηρίων και των εταιρειών εμπορίας, η ιχνηθέτηση των καυσίμων, η κατάργηση της βενζίνης LRP («νέα σούπερ») και ο έλεγχος των «πειραγμένων» αντλιών με ειδικά διασκευασμένο αυτοκίνητο χωρίς διακριτικά, είναι ορισμένα από τα μέτρα που περιλαμβάνονται στο «πακέτο».
Σε δηλώσεις του ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κ. Χατζηδάκης επεσήμανε ότι πρώτη προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η πάταξη του λαθρεμπορίου, ώστε η απελευθέρωση της αγοράς και η άρση των εμποδίων εισόδου, στη βάση των προτάσεων που διατύπωσε την περασμένη εβδομάδα η Επιτροπή Ανταγωνισμού, να στηρίζεται σε σταθερά θεμέλια. Ο κ. Χατζηδάκης απέδωσε τις υψηλές τιμές των καυσίμων στην υψηλή φορολογία που επιβλήθηκε την τελευταία διετία, τόνισε ωστόσο ότι αποτελεί χρέος της Πολιτείας σε αυτές τις συνθήκες να προστατεύσει τους καταναλωτές και τους ευσυνείδητους επαγγελματίες.
Από την πλευρά του ο κ. Μαυραγάνης σημείωσε πως αν με τα μέτρα αυτά καταφέρει η Πολιτεία να περιορίσει το λαθρεμπόριο, άρα να αυξηθούν τα έσοδα του Δημοσίου «τότε μπορούμε να ξαναδούμε το θέμα των φόρων στα καύσιμα», αφήνοντας δηλαδή να εννοηθεί ότι οι φόροι μπορεί να μειωθούν.

Στα μέτρα που ανακοινώθηκαν περιλαμβάνονται:

-Η εγκατάσταση των ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου εισροών και εκροών όγκου σε όλα τα στάδια διακίνησης, (διυλιστήρια, εταιρίες, πρατήρια) και η σύνδεσή τους με την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων. Με την εγκατάσταση των συστημάτων αυτών θα παρακολουθείται ηλεκτρονικά η διακίνηση των καυσίμων ενώ ο καταναλωτής στην αντλία θα λαμβάνει αυτόματα απόδειξη με τον όγκο και την αξία των καυσίμων που αγόρασε. Οι προθεσμίες για την εγκατάστασή τους στα πρατήρια λήγουν από τις 31 Μαρτίου του 2013 και μετά, αρχής γενομένης από Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
-Η ιχνηθέτηση των καυσίμων. Οι ιχνηθέτες είναι ουσίες που διευκολύνουν τον εντοπισμό της νοθείας και του λαθρεμπορίου καυσίμων.
-Η τοποθέτηση GPS σε όλα τα βυτιοφόρα που μεταφέρουν καύσιμα. Με GPS θα εξοπλιστούν και τα πλοία μεταφοράς πετρελαίου ναυτιλίας (σλέπια) δεδομένου ότι μετά την εξίσωση των φόρων στα ντίζελ κίνησης και θέρμανσης αναμένεται έξαρση του λαθρεμπορίου με ναυτιλιακό πετρέλαιο το οποίο είναι αφορολόγητο. -Η πραγματοποίηση ελέγχων με ειδικά διασκευασμένο ΙΧ χωρίς διακριτικά που θα εφοδιάζεται με καύσιμα και θα εντοπίζει άμεσα τις περιπτώσεις καταδολίευσης των αντλιών, δηλαδή τις αντλίες που κλέβουν καύσιμα από τον καταναλωτή.
-Η άρση των εμποδίων στη μεταφορά πετρελαιοειδών. Τα ανεξάρτητα πρατήρια αποκτούν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ιδιόκτητα ή μισθωμένα βυτιοφόρα ανεξαρτήτως χωρητικότητας, τα βυτιοφόρα ανεξαρτήτως τονάζ, με το εμπορικό σήμα του μεταφορέα ή του ανεξάρτητου πρατηρίου, αποκτούν πρόσβαση στα διυλιστήρια και τις εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας ενώ τα πρατήρια με σήμα εταιρείας θα μπορούν επίσης, όπως και τα ανεξάρτητα πρατήρια, να χρησιμοποιούν ιδιόκτητα ή μισθωμένα βυτιοφόρα για να εφοδιάζονται με καύσιμα από τις εγκαταστάσεις της εταιρείας με την οποία έχουν συμβατική σχέση, εφόσον αυτό προβλέπεται στη σύμβαση αποκλειστικής συνεργασίας με την εταιρεία. Οι σχετικές διατάξεις όπως είπε ο υπουργός Ανάπτυξης θα κατατεθούν την ερχόμενη εβδομάδα στη Βουλή.
-Στον τομέα της τιμολόγησης των καυσίμων, τα διυλιστήρια καλούνται να προβαίνουν σε αναλυτικό προσδιορισμό των στοιχείων κόστους που χρεώνουν στους πελάτες τους. ενώ για τις συμβάσεις εταιριών - πρατηριούχων προβλέπεται υποχρεωτική σύναψη γραπτών συμβάσεων στις οποίες θα αποτυπώνεται εκ των προτέρων, η πιστωτική πολιτική και η πολιτική παροχών και εκπτώσεων.
Η κατάργηση της βενζίνης LRP γίνεται με στόχο την απελευθέρωση υποδομών (δεξαμενές κλπ.) οι οποίες δεσμεύονται σήμερα για το συγκεκριμένο καύσιμο και δεδομένου ότι οι καταναλώσεις έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο (1,4% στο σύνολο των βενζινών) καθώς αφορούν μικρό αριθμό αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας. Τα συγκεκριμένα ΙΧ θα μπορούν να κινούνται με ειδικές πρόσθετες ουσίες στην αμόλυβδη (κόστους περί τα 4 λεπτά ανά λίτρο).
Στις κυβερνητικές ανακοινώσεις περιλαμβάνεται επίσης το νομοσχέδιο για τη σύσταση φορέα τήρησης αποθεμάτων ασφαλείας καυσίμων, σύμφωνα με τη σχετική Κοινοτική Οδηγία και το νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ που έχει ήδη τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από ​ 30.000 € έως 400.000 €. ​​ Το ποσοστό ενίσχυσης των αιτήσεων χρηματοδότησης είναι ενιαίο για όλες τις επιλέξιμες δαπάνες των επενδυτικών σχεδίων και ανέρχεται στο 45% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού. Το ποσοστό της επιχορήγησης δύναται να αυξηθεί κατά: ​​10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου θα είναι 24 μήνες απο την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης. Σε ποιους απευθύνεται ​Υπό ίδρυση και νεοσύστατες Πολύ Μικρές, Μικρές, και Μεσαίες Επιχειρήσεις, οι οποίες θα δραστηριοποιηθούν ή δραστηριοποιούνται στους επιλέξιμους ΚΑΔ της Πρόσκλησης (Παράρτημα ΙΙ   EΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΚΑΔ). Κατηγορία

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από 80.000€ έως 400.000€. Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών. Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά (α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και (β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου ορίζεται αυστηρά σε 24 μήνες, μη επιδεχόμενη την οποιαδήποτε παράταση. Σε ποιους απευθύνεται Υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του τουρισμού , όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας α

Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού»

    Επεκτείνεται μέχρι 31/12/2023 και το πλαφόν για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών 30 Ιουνίου 2023 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού» Το Υπουργείο Ανάπτυξης ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι η πρωτοβουλία «Καλάθι του νοικοκυριού» θα συνεχιστεί μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Παράλληλα, θα επεκταθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 το μέτρο του μεγίστου περιθωρίου κέρδους για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών.