Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Υπ. Οικονομικών: Κατάργηση 127 ΔΟΥ σε ολόκληρη την Επικράτεια

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10180 Αθήνα
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Tηλ.: 210-3332553/4
Fax: 210-3332559
e-mail: press@minfin.gr

Παρασκευή, 12 Οκτωβρίου 2012

Δελτίο Τύπου

Στην κατάργηση 127 ΔΟΥ σε ολόκληρη την Επικράτεια, εντός του τρέχοντος έτους προχωρά το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο της μείωσης των εξόδων του Κράτους, της ελαχιστοποίησης της φοροδιαφυγής και της αύξησης των εσόδων μέσω της βελτίωσης του ελεγκτικού μηχανισμού.
Η Ειδική Επιτροπή Ενοποιήσεων ΔΟΥ ολοκλήρωσε το σχετικό πόρισμα και το παρουσίασε σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Οικονομικών, παρουσία του Υπουργού κ. Στουρνάρα, του Υφυπουργού κ. Μαυραγάνη και όλων των Γενικών Διευθυντών που εμπλέκονται στο θέμα της ενοποίησης των ΔΟΥ.
Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση των ΔΟΥ στη χώρα, έως τέλος του έτους:
• στην Αττική παραμένουν 41 ΔΟΥ (καταργούνται 28)
• στη Θεσσαλονίκη παραμένουν 11 ΔΟΥ (καταργούνται 6)
• σε 13 Νομούς παραμένουν από 2 ΔΟΥ (καταργούνται συνολικά 35), ήτοι: Αιτωλοακαρνανία, Αργολίδα, Αχαΐα, Βοιωτίας, Δωδεκάνησα, Έβρος, Ηράκλειο, Κοζάνη, Κυκλάδες, Λάρισα, Μαγνησία, Πέλλα και Χαλκιδικής
• σε 36 Νομούς παραμένει 1 ΔΟΥ (καταργούνται συνολικά 58).
Σύμφωνα με το πόρισμα, οι ΔΟΥ που θα παραμείνουν εν λειτουργία (114 ΔΟΥ) επιλέχθηκαν με οικονομικά κριτήρια, όπως η φοροδοτική ικανότητα και ο αριθμός συναλλασσομένων (φυσικά και νομικά πρόσωπα). Επιπλέον, σύμφωνα με τεχνικά κριτήρια, όπως η επάρκεια των κτιρίων και το ιδιοκτησιακό καθεστώς τους, επιλέχθηκαν τα κτίρια τα οποία θα στεγάσουν τις ενοποιημένες ΔΟΥ.
Τέλος λήφθηκαν υπόψη και κοινωνικά και γεωγραφικά κριτήρια, όπως η δυσκολία πρόσβασης, ο νησιωτικός και ορεινός χαρακτήρας, καθώς και οι ακριτικές – παραμεθόριες περιοχές, με σκοπό, όπου καταργούνται ΔΟΥ, να δημιουργηθούν Γραφεία Εξυπηρέτησης Πολιτών.
Τα Γραφεία αυτά θα στεγαστούν στα υφιστάμενα κτίρια των ΟΤΑ ή των ΚΕΠ, με σκοπό τόσο την εξυπηρέτηση των πολιτών σε ενιαίους χώρους, όσο και την επίτευξη συνεργιών μείωσης του συνολικού κόστους λειτουργίας τους.
Το όφελος από τις ενοποιήσεις των ΔΟΥ ανέρχεται σε 800.000 € ανά μήνα, ενώ το αντίστοιχο κόστος θα ανέλθει σε 4 εκατ. και συνεπώς θα αποσβεστεί σε 5 μήνες περίπου. Άρα το συνολικό όφελος για το Κράτος κατά τη διετία 2013-2014 θα ανέλθει σε 15 εκατ. €. Επιπλέον το Υπουργείο θα προβεί σε ενέργειες ένταξης των δαπανών αυτών στο ΕΣΠΑ, ώστε το Κράτος να επιχορηγηθεί κατά 95% από την Ε.Ε. και άρα η τελική οικονομική επιβάρυνση να είναι ελάχιστη.
Η εξοικονόμηση κόστους προκύπτει από την παράδοση μισθωμένων κτιρίων (π.χ. κτίριο ΔΟΥ Αγίας Παρασκευής με ετήσιο μίσθωμα 264.000 €, κτίριο ΔΟΥ Τούμπας με ετήσιο μίσθωμα 157.000 €, κτίριο ΔΟΥ Β’ Πατρών με ετήσιο μίσθωμα 176.000 €, κτίριο ΔΟΥ Β’ Κέρκυρας με ετήσιο μίσθωμα 127.000 €) και τη μεταστέγαση σε ιδιόκτητα κτίρια. Οπουδήποτε δεν διατίθενται ιδιόκτητα κτίρια, διενεργούνται άμεσα διαγωνισμοί, με σκοπό τη μείωση των μισθωμάτων.
Η βελτίωση της λειτουργίας των ΔΟΥ θα προκύψει από την ενοποίηση του διάσπαρτου προσωπικού των υφιστάμενων ΔΟΥ. Σημειώνεται πως η πλειοψηφία των ΔΟΥ Β’ Τάξης κατείχαν λιγότερους από 10 εργαζομένους, ενώ παράλληλα σε ΔΟΥ Α’ Τάξης υπήρχαν Τμήματα με 1 εργαζόμενο και τις καθιστούσε μη παραγωγικές. Πλέον κάθε ΔΟΥ θα διαθέτει επαρκή στελέχωση, ώστε τα Τμήματα των ΔΟΥ να γίνουν πιο παραγωγικά και αποτελεσματικά, εστιάζοντας στη συλλογή εσόδων για το Κράτος, σε διενέργεια περισσότερων ελέγχων, καθώς και την πάταξη της φοροδιαφυγής.
Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας: «Αναδιαρθρώνεται ο χάρτης των ΔΟΥ σε ολόκληρη τη χώρα. Πλέον θα έχουμε καλύτερη λειτουργία των ΔΟΥ, με περισσότερους ελέγχους, περισσότερα έσοδα και μικρότερο κόστος».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Νέος νόμος για τη βραχυχρόνια μίσθωση και τη κατάταξη καταλυμάτων: Όλα όσα ορίζονται

Με τον νέο νόμο Ν.5170/2025 ορίζονται οι προδιαγραφές ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης και το σύστημα κατάταξης καταλυμάτων . Αναλυτικότερα, με το άρθρο 3 του εν λόγω νόμου ορίζεται ότι τα ακίνητα που μισθώνονται βραχυχρόνια θα πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προδιαγραφές , σύμφωνα με το άρθρο 11 του Ν.4446/2016 : α) αποτελούν χώρους κύριας χρήσης της παρ. 95 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 (Α’ 79) και διαθέτουν φυσικό φωτισμό, αερισμό και κλιματισμό, β) διαθέτουν ασφάλιση έναντι αστικής ευθύνης για ζημιές ή ατυχήματα που μπορεί να προκληθούν, γ) διαθέτουν υπεύθυνη δήλωση ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη, πυροσβεστήρες και ανιχνευτές καπνού, ρελέ διαρροής ή ρελέ αντιηλεκτροπληξιακό και ενδείξεις σήμανσης...

Οι νέες ασφαλιστικές κατηγορίες Ελ. Επαγγελματιών, Αυτοαπασχολούμενων, Αγροτών για το 2025

Αναπροσαρμογή ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών και ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών από 1.1.2025. Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Έχοντας υπόψη:... .... διαπιστώνουμε: Άρθρο 1 Ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών της παρ. 2.α του άρθρου 5 και της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 4387/2016 για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών προσαυξάνεται κατά 2,7 % και διαμορφώνεται στο ποσό των 7.572,62 ευρώ. Άρθρο 2 Ασφαλιστικές κατηγορίες και εισφορές αυτοτελώς απασχολουμένων και ελεύθερων επαγγελματιών για κύρια σύνταξη Τα προβλεπόμενα από τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 39 του ν. 4387/2016 ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών για την καταβολή της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς κύριας σύνταξης των αυτοτελώς απασχολουμένων και των ελευθέρων επαγγελματιών ασφαλισμένων του e-Ε.Φ.Κ.Α. προσαυξάνονται κατά 2,7 % και διαμορφώνονται ως εξής: Αυτοτελώς Απασχολούμενοι και Ελεύθεροι Επαγγελματίες Ασφαλι...

ΑΑΔΕ: Από 1η Απριλίου οι μηνιαίες δηλώσεις ΦΠΑ νεοσύστατων επιχειρήσεων με απλογραφικό λογιστικό σύστημα

      Αθήνα, 31 Μαρτίου 2025 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΑΔΕ: Από 1η Απριλίου οι μηνιαίες δηλώσεις ΦΠΑ νεοσύστατων επιχειρήσεων με απλογραφικό λογιστικό σύστημα Στην υποβολή μηνιαίας δήλωσης ΦΠΑ για όλες τις επιχειρήσεις προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Συγκεκριμένα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, τροποποιείται ο χρόνος υποβολής των δηλώσεων ΦΠΑ για νεοσύστατες επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα, για τα δύο πρώτα έτη λειτουργίας τους. Ειδικότερα για επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών: • από 1/4/2025 και εφεξής, η υποβολή της δήλωσης ΦΠΑ θα γίνεται σε μηνιαία βάση, ανεξάρτητα ⁠από το αν τηρείται απλογραφικό ή διπλογραφικό λογιστικό σύστημα. • από 1/1/2024 έως 31/3/2025, η υποβολή της δήλωσης ΦΠΑ θα πραγματοποιείται μηνιαίως, από 1/7/2025. • έως 31/12/2023, η υποβολή δήλωσης ΦΠΑ θα γίνεται σε μηνιαία βάση, προαιρετικά, από 1/10/2025. Μετά τη συμπλήρωση 24 μηνών από τον χρόνο έναρξης των εργασιών τους ή 12 μηνών από την επιλογή της μηνιαίας φο...