Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Από 1 Φεβρουαρίου υποχρεωτική η αναγραφή αποδοχής μέσων πληρωμής με κάρτα





Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας ενημερώνει με εγκύκλιο τις Ομοσπονδίες και τους Εμπορικούς Συλλόγους ανά την επικράτεια για τις επερχόμενες μεταβολές τόσο στον τομέα των ηλεκτρονικών αγορών με κάρτα, όσο και στο καθεστώς της σχετικής ενημέρωσης προς τους καταναλωτές, που αρχίζει να ισχύει από 1ης Φεβρουαρίου 2017.
Το περιεχόμενο της συγκεκριμένης εγκυκλίου έχει ως εξής:
«Με το άρθρο 65 του ν. 4446/2016 καθιερώνεται η υποχρεωτική αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτα, αρχικά με τον καθορισμό ορισμένων κλάδων – δραστηριοτήτων επιχειρήσεων και σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελληνική επικράτεια. Απώτερος στόχος είναι η τροφοδότηση του Υπουργείου Οικονομικών και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων με πλήρη και ολοκληρωμένα στοιχεία που αφορούν τις ηλεκτρονικές συναλλαγές των επιχειρήσεων, μέσω στοιχείων που θα μεταβιβάζονται από τους παρόχους πληρωμών, δηλαδή -ως επί το πλείστον- τις Τράπεζες.
Σε συνέχεια της ανωτέρω ρύθμισης, με την παρ. 3 του άρθρου 65 του ως άνω νόμου προβλέπονται μεταξύ άλλων ότι θα καθοριστούν, με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Οικονομικών, οι επιχειρηματίες που υποχρεωτικά θα δέχονται ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής βάσει των κύριων ΚΑΔ, η προθεσμία συμμόρφωσής τους με την προμήθεια των μέσων, οι διαδικασίες και τα δεδομένα παρακολούθησης των τηρούμενων Επαγγελματικών Λογαριασμών στις Τράπεζες, καθώς και οι κυρώσεις που θα επιβάλλονται σε περίπτωση μη συμμόρφωσης. Η προβλεπόμενη ΚΥΑ που, δυνητικά και βάσει της εξουσιοδοτικής διάταξης, μπορεί να ορίσει ως υπόχρεες επιχειρήσεις αποδοχής καρτών όλες τις επιχειρήσεις της χώρας και όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες, δεν έχει ακόμη μέχρι σήμερα εκδοθεί.
Ωστόσο, σύμφωνα με το άρθρο 66 του αυτού ως άνω νόμου 4446/2016, προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ότι, από την 1η Φεβρουαρίου του 2017, οι επιχειρήσεις που αποδέχονται ηλεκτρονικές πληρωμές υποχρεούνται να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με την αποδοχή καρτών και μέσων πληρωμής, με σαφή τρόπο που να μην επιδέχεται παρερμηνείας και με αναγραφή ευκρινώς της πληροφορίας αυτής στην είσοδο του καταστήματος και στο ταμείο. Σε όσους παραβαίνουν την υποχρέωση αυτή, θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο ύψους χιλίων (1.000) ευρώ.
Δεδομένων αυτών, από την ερχόμενη Τετάρτη, 1η Φεβρουαρίου 2017, υπάρχει υποχρέωση από τις επιχειρήσεις για την ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με την αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτες. Για την αποφυγή εκπλήξεων και αχρείαστων προστίμων σε αυτήν την δύσκολη εποχή, συστήνουμε σε όλους τους συναδέλφους να αναρτήσουν πινακίδες ενημέρωσης των πελατών τους, είτε δέχονται ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής, είτε όχι.
Θυμίζουμε τέλος ότι, με το άρθρο 62 παρ. ιη΄ του παραπάνω νόμου, θεσπίστηκε ο «Επαγγελματικός Λογαριασμός» των επιχειρήσεων, μέσω του οποίου θα διενεργούνται οι ηλεκτρονικές συναλλαγές που αφορούν αποκλειστικά την επιχειρηματική δραστηριότητα του κατόχου.
Ο Λογαριασμός αυτός συνδέεται μεν με τις πιστωτικές κάρτες των πελατών της επιχείρησης, όπως είχαμε προτείνει, αλλά δυστυχώς απέχει παρασάγγας από τον ακατάσχετο επιχειρηματικό λογαριασμό που πρώτη ζήτησε η ΕΣΕΕ και είχε εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης. Τουλάχιστον η επίσημη θεσμοθέτησή του είναι ένα πρώτο βήμα.
Η ΕΣΕΕ επιμένει ότι ο συγκεκριμένος λογαριασμός θα πρέπει –πριν να είναι πλέον αργά για χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας- να θωρακιστεί θεσμικά, να προστατευθεί από τις κατασχέσεις και να αποτελέσει τροφοδότη των υποχρεώσεων της επιχείρησης, από όπου θα καταβάλλονται οι οφειλές προς το δημόσιο, οι ασφαλιστικές εισφορές, οι μισθοί των εργαζομένων, τα ενοίκια και όλες οι λοιπές υποχρεώσεις, η κάλυψη των οποίων κρατάει την επιχείρηση στην ζωή.»
Μαζί με την συγκεκριμένη εγκύκλιο, η Συνομοσπονδία απέστειλε προς τα μέλη της και σχετικά γραφήματα «ανακοίνωσης προθήκης – ταμείου», όπου αναγράφεται ότι το κατάστημα διαθέτει ή όχι, τερματικό αποδοχής καρτών POS.
Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης δήλωσε σχετικά:
«Ο εμπορικός κόσμος της χώρας θέλει μεν την γενίκευση των ηλεκτρονικών πληρωμών με κάρτα και το έχει αποδείξει πολλές φορές, πλην όμως απαιτείται χαλάρωση των τραπεζικών χρεώσεων και προμηθειών για τις σχετικές συναλλαγές μας. Τα παράπονα εμπόρων από όλη την Ελλάδα, που δεχόμαστε, για υπερβολικές χρεώσεις από τις τράπεζες, συνεχώς πληθαίνουν και πολλές φορές το κόστος της χρέωσης αποτελεί τροχοπέδη για την μαζικοποίηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Η ΕΣΕΕ ήδη προγραμματίζει νέο κύκλο συναντήσεων τόσο με τους αρμόδιους Υπουργούς, όσο και με την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών και την Τράπεζα της Ελλάδος, με αποκλειστικό θέμα την δραστική μείωση των χρεώσεων των ελληνικών τραπεζών και την εναρμόνισή τους με τα ευρωπαϊκά επίπεδα.
Τέλος, εφιστώ την προσοχή στους συναδέλφους μου, να επιλέγουν παρόχους πληρωμών και μηχανημάτων POS από την ελληνική αγορά και να μην πιστεύουν τους καλοθελητές και τους επιτηδείους που τους δελεάζουν να απευθυνθούν σε ξένες Τράπεζες για εκκαθάριση των ηλεκτρονικών συναλλαγών τους εκτός της χώρας. Οι πρακτικές αυτές παρακάμπτουν τα capital controls και άρα είναι παράνομες, φέρνοντας τις επιχειρήσεις αντιμέτωπες με εξοντωτικά πρόστιμα, πολλαπλάσια του πρόσκαιρου οφέλους που μπορεί να έχουν από την χρήση των «POS αλλοδαπής προέλευσης».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Νέος νόμος για τη βραχυχρόνια μίσθωση και τη κατάταξη καταλυμάτων: Όλα όσα ορίζονται

Με τον νέο νόμο Ν.5170/2025 ορίζονται οι προδιαγραφές ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης και το σύστημα κατάταξης καταλυμάτων . Αναλυτικότερα, με το άρθρο 3 του εν λόγω νόμου ορίζεται ότι τα ακίνητα που μισθώνονται βραχυχρόνια θα πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προδιαγραφές , σύμφωνα με το άρθρο 11 του Ν.4446/2016 : α) αποτελούν χώρους κύριας χρήσης της παρ. 95 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 (Α’ 79) και διαθέτουν φυσικό φωτισμό, αερισμό και κλιματισμό, β) διαθέτουν ασφάλιση έναντι αστικής ευθύνης για ζημιές ή ατυχήματα που μπορεί να προκληθούν, γ) διαθέτουν υπεύθυνη δήλωση ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη, πυροσβεστήρες και ανιχνευτές καπνού, ρελέ διαρροής ή ρελέ αντιηλεκτροπληξιακό και ενδείξεις σήμανσης...

Οι νέες ασφαλιστικές κατηγορίες Ελ. Επαγγελματιών, Αυτοαπασχολούμενων, Αγροτών για το 2025

Αναπροσαρμογή ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών και ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών από 1.1.2025. Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Έχοντας υπόψη:... .... διαπιστώνουμε: Άρθρο 1 Ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών της παρ. 2.α του άρθρου 5 και της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 4387/2016 για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών προσαυξάνεται κατά 2,7 % και διαμορφώνεται στο ποσό των 7.572,62 ευρώ. Άρθρο 2 Ασφαλιστικές κατηγορίες και εισφορές αυτοτελώς απασχολουμένων και ελεύθερων επαγγελματιών για κύρια σύνταξη Τα προβλεπόμενα από τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 39 του ν. 4387/2016 ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών για την καταβολή της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς κύριας σύνταξης των αυτοτελώς απασχολουμένων και των ελευθέρων επαγγελματιών ασφαλισμένων του e-Ε.Φ.Κ.Α. προσαυξάνονται κατά 2,7 % και διαμορφώνονται ως εξής: Αυτοτελώς Απασχολούμενοι και Ελεύθεροι Επαγγελματίες Ασφαλι...

ΑΑΔΕ: Από 1η Απριλίου οι μηνιαίες δηλώσεις ΦΠΑ νεοσύστατων επιχειρήσεων με απλογραφικό λογιστικό σύστημα

      Αθήνα, 31 Μαρτίου 2025 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΑΑΔΕ: Από 1η Απριλίου οι μηνιαίες δηλώσεις ΦΠΑ νεοσύστατων επιχειρήσεων με απλογραφικό λογιστικό σύστημα Στην υποβολή μηνιαίας δήλωσης ΦΠΑ για όλες τις επιχειρήσεις προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων. Συγκεκριμένα, με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, τροποποιείται ο χρόνος υποβολής των δηλώσεων ΦΠΑ για νεοσύστατες επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα, για τα δύο πρώτα έτη λειτουργίας τους. Ειδικότερα για επιχειρήσεις με έναρξη εργασιών: • από 1/4/2025 και εφεξής, η υποβολή της δήλωσης ΦΠΑ θα γίνεται σε μηνιαία βάση, ανεξάρτητα ⁠από το αν τηρείται απλογραφικό ή διπλογραφικό λογιστικό σύστημα. • από 1/1/2024 έως 31/3/2025, η υποβολή της δήλωσης ΦΠΑ θα πραγματοποιείται μηνιαίως, από 1/7/2025. • έως 31/12/2023, η υποβολή δήλωσης ΦΠΑ θα γίνεται σε μηνιαία βάση, προαιρετικά, από 1/10/2025. Μετά τη συμπλήρωση 24 μηνών από τον χρόνο έναρξης των εργασιών τους ή 12 μηνών από την επιλογή της μηνιαίας φο...