Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Όσοι αγόρασαν αυτοκίνητα την τελευταία 5ετία θα πληρώσουν το «μάρμαρο» της αύξησης


Picture 0 for Όσοι αγόρασαν αυτοκίνητα την τελευταία 5ετία θα πληρώσουν το «μάρμαρο» της αύξησης
Το βασικό πρόβλημα που ανακύπτει είναι ότι δεν υπάρχει βάση δεδομένων ώστε να φορολογούνται τα ΙΧ βάσει της αξίας τους. Ως εκ τούτου επίκεινται αλλαγές άλλου τύπου, που όμως δεν μπορούν να αποδώσουν τα έως 200 εκατ. ευρώ επιπλέον που ήθελε «εδώ και τώρα» να εισπράξει η κυβέρνηση από τα τέλη κυκλοφορίας του 2016.
 
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθούν οι νέες τιμές των τελών κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από φέτος. Αλλαγές θα υπάρξουν σίγουρα, αλλά το εύρος τους περιορίζεται δραστικά. Ήδη οι αρμόδιες υπηρεσίες βάζουν «πάγο» στα σχέδια για τέλη αναλόγως της αξίας των αυτοκινήτων. Τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση την εμπορική αξία του οχήματος αντί τα κυβικά εκατοστά ή τους ρύπους του αυτοκινήτου που ισχύουν σήμερα, δεν προλαβαίνει να στηθεί για φέτος.
 
Για το λόγο αυτό, σχεδιάζεται «οριζόντια» κατάργηση εκπτώσεων και απαλλαγών για υβριδικά κλπ, αλλά και «καπέλο» που θα ξεκινά από 30-50 ευρώ τουλάχιστον για όσους απαλλάσσονταν πλήρως ως τώρα.

Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, το βάρος θα πέσει στους ιδιοκτήτες οχημάτων της τελευταίας 5ετίας, οχήματα που τα τέλη, βάσει των εκπομπών ρύπων, πλήρωναν ελάχιστα ή μηδενικά τέλη, και ιδιαίτερα σε υβριδικά οχήματα μεγάλης εμπορικής αξίας ή πετρελαιοκίνητα με υψηλές εκπομπές ρύπων. Με αυξήσεις στους συντελεστές για τα πιο υψηλά κλιμάκια ρύπων, η επιβάρυνση αναμένεται να φτάνει και τα 200 ευρώ. Επίσης εξετάζεται να μπει και στα καινούργια ΙΧ πρόσθετο τέλος μεγάλου κυβισμού (πχ από 2.000 κυβικά και άνω), πέραν του Τέλους που θα υπολογίζεται με τους ρύπους.
 
Αντιθέτως, όσοι έχουν παλιό αυτοκίνητο δεν θα δουν ελάφρυνση, αφού η όποια μείωση για αυτούς δεν θα ξεπερνά τα 10 ευρώ το πολύ.
 
Οι μεγάλες αλλαγές αναβάλλονται για το 2016, βάσει του περιουσιολογίου όπου θα καταγράφονται και στοιχεία του ΙΧ κάθε ιδιοκτήτη.
 
Ωστόσο είτε για να βρεθούν ισοδύναμα, είτε για να κλείσουν άλλες τρύπες του προϋπολογισμού του 2015, δεν αποκλείονται και έξτρα χαράτσια, όπως πχ να τεθεί ελάχιστο ποσό τέλους πχ των 100 ευρω ή και παραπάνω αν χρειαστεί.

Τότε όμως ανακύπτει ο κίνδυνος, όπως ήδη συνέβη πέρυσι, οι εισπράξεις από τα τέλη κυκλοφορίας, αντί να αυξηθούν, τελικώς να μειωθούν. Είναι ενδεικτικό πως πριν ένα χρόνο οι ιδιοκτήτες άφησαν απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας ύψους 80 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία προστέθηκαν στα 81 δισ. ληξιπρόθεσμα χρέη των ιδιωτών προς την εφορία.
 
Έως την 1η Δεκεμβρίου του 2014 οι ιδιοκτήτες οχημάτων χρωστούσαν 184,5 εκατ. ευρώ αλλά την 1η Σεπτεμβρίου φέτος έφτασαν πλέον να χρωστούν 252,8 εκατ. ευρώ, παρότι στο μεσοδιάστημα πλήρωσαν με δόσεις και ρυθμίσεις χρεών περί τα 13 δισ. ευρώ. Έτσι, από 1,183 δισ. που εισέπραξε το δημόσιο για τέλη κυκλοφορίας του 2014, τα έσοδα έπεσαν στα 1,113 δισ. για τα τέλη του 2015.
 
Και επιπλέον, ένα κύμα κατάθεσης πινακίδων θα έπληττε πολλαπλώς τα έσοδα του κράτους από άλλους έμμεσους φόρους από την απόκτηση και την συντήρηση των αυτοκινήτων.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Νέος νόμος για τη βραχυχρόνια μίσθωση και τη κατάταξη καταλυμάτων: Όλα όσα ορίζονται

Με τον νέο νόμο Ν.5170/2025 ορίζονται οι προδιαγραφές ακινήτων βραχυχρόνιας μίσθωσης και το σύστημα κατάταξης καταλυμάτων . Αναλυτικότερα, με το άρθρο 3 του εν λόγω νόμου ορίζεται ότι τα ακίνητα που μισθώνονται βραχυχρόνια θα πρέπει να πληρούν τις παρακάτω προδιαγραφές , σύμφωνα με το άρθρο 11 του Ν.4446/2016 : α) αποτελούν χώρους κύριας χρήσης της παρ. 95 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 (Α’ 79) και διαθέτουν φυσικό φωτισμό, αερισμό και κλιματισμό, β) διαθέτουν ασφάλιση έναντι αστικής ευθύνης για ζημιές ή ατυχήματα που μπορεί να προκληθούν, γ) διαθέτουν υπεύθυνη δήλωση ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη, πυροσβεστήρες και ανιχνευτές καπνού, ρελέ διαρροής ή ρελέ αντιηλεκτροπληξιακό και ενδείξεις σήμανσης...

Νέο φορολογικό νομοσχέδιο: Όλα τα μέτρα

    Φορολογικό νομοσχέδιο: 12 μειώσεις φόρων, κίνητρα σε επιχειρήσεις και μεταρρυθμίσεις στη φορολογική νομοθεσία - Συμπληρωματικός προϋπολογισμός ύψους 400 εκατ. ευρώ για την άμεση χρηματοδότηση σημαντικών έργων και υποδομών Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση: 12 μειώσεις φόρων και μέτρα ενίσχυσης του εισοδήματος των πολιτών, σε συνέχεια των ανακοινώσεων του Πρωθυπουργού στην ΔΕΘ περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών που τίθεται σε δημόσια διαβούλευση. Στο νομοσχέδιο με τίτλο «Μέτρα για την ενίσχυση του εισοδήματος, φορολογικά κίνητρα για την καινοτομία και τους μετασχηματισμούς επιχειρήσεων και άλλες διατάξεις», περιλαμβάνονται, επίσης, μεταρρυθμίσεις που εκσυγχρονίζουν τη φορολογική νομοθεσία, όπως το νέο πλαίσιο υποβολής των φορολογικών δηλώσεων με εκπτώσεις για τους συνεπείς και κυρώσεις για κρατικούς λειτουργούς και εταιρίες που θα καθυστερή...

Οι νέες ασφαλιστικές κατηγορίες Ελ. Επαγγελματιών, Αυτοαπασχολούμενων, Αγροτών για το 2025

Αναπροσαρμογή ανωτάτου ορίου ασφαλιστέων αποδοχών και ποσών ασφαλιστικών κατηγοριών από 1.1.2025. Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ Έχοντας υπόψη:... .... διαπιστώνουμε: Άρθρο 1 Ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών Το ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών της παρ. 2.α του άρθρου 5 και της παρ. 2 του άρθρου 38 του ν. 4387/2016 για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών προσαυξάνεται κατά 2,7 % και διαμορφώνεται στο ποσό των 7.572,62 ευρώ. Άρθρο 2 Ασφαλιστικές κατηγορίες και εισφορές αυτοτελώς απασχολουμένων και ελεύθερων επαγγελματιών για κύρια σύνταξη Τα προβλεπόμενα από τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 39 του ν. 4387/2016 ποσά των ασφαλιστικών κατηγοριών για την καταβολή της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς κύριας σύνταξης των αυτοτελώς απασχολουμένων και των ελευθέρων επαγγελματιών ασφαλισμένων του e-Ε.Φ.Κ.Α. προσαυξάνονται κατά 2,7 % και διαμορφώνονται ως εξής: Αυτοτελώς Απασχολούμενοι και Ελεύθεροι Επαγγελματίες Ασφαλι...