Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Όσοι αγόρασαν αυτοκίνητα την τελευταία 5ετία θα πληρώσουν το «μάρμαρο» της αύξησης


Picture 0 for Όσοι αγόρασαν αυτοκίνητα την τελευταία 5ετία θα πληρώσουν το «μάρμαρο» της αύξησης
Το βασικό πρόβλημα που ανακύπτει είναι ότι δεν υπάρχει βάση δεδομένων ώστε να φορολογούνται τα ΙΧ βάσει της αξίας τους. Ως εκ τούτου επίκεινται αλλαγές άλλου τύπου, που όμως δεν μπορούν να αποδώσουν τα έως 200 εκατ. ευρώ επιπλέον που ήθελε «εδώ και τώρα» να εισπράξει η κυβέρνηση από τα τέλη κυκλοφορίας του 2016.
 
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ανακοινωθούν οι νέες τιμές των τελών κυκλοφορίας που θα ισχύσουν από φέτος. Αλλαγές θα υπάρξουν σίγουρα, αλλά το εύρος τους περιορίζεται δραστικά. Ήδη οι αρμόδιες υπηρεσίες βάζουν «πάγο» στα σχέδια για τέλη αναλόγως της αξίας των αυτοκινήτων. Τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση την εμπορική αξία του οχήματος αντί τα κυβικά εκατοστά ή τους ρύπους του αυτοκινήτου που ισχύουν σήμερα, δεν προλαβαίνει να στηθεί για φέτος.
 
Για το λόγο αυτό, σχεδιάζεται «οριζόντια» κατάργηση εκπτώσεων και απαλλαγών για υβριδικά κλπ, αλλά και «καπέλο» που θα ξεκινά από 30-50 ευρώ τουλάχιστον για όσους απαλλάσσονταν πλήρως ως τώρα.

Έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, το βάρος θα πέσει στους ιδιοκτήτες οχημάτων της τελευταίας 5ετίας, οχήματα που τα τέλη, βάσει των εκπομπών ρύπων, πλήρωναν ελάχιστα ή μηδενικά τέλη, και ιδιαίτερα σε υβριδικά οχήματα μεγάλης εμπορικής αξίας ή πετρελαιοκίνητα με υψηλές εκπομπές ρύπων. Με αυξήσεις στους συντελεστές για τα πιο υψηλά κλιμάκια ρύπων, η επιβάρυνση αναμένεται να φτάνει και τα 200 ευρώ. Επίσης εξετάζεται να μπει και στα καινούργια ΙΧ πρόσθετο τέλος μεγάλου κυβισμού (πχ από 2.000 κυβικά και άνω), πέραν του Τέλους που θα υπολογίζεται με τους ρύπους.
 
Αντιθέτως, όσοι έχουν παλιό αυτοκίνητο δεν θα δουν ελάφρυνση, αφού η όποια μείωση για αυτούς δεν θα ξεπερνά τα 10 ευρώ το πολύ.
 
Οι μεγάλες αλλαγές αναβάλλονται για το 2016, βάσει του περιουσιολογίου όπου θα καταγράφονται και στοιχεία του ΙΧ κάθε ιδιοκτήτη.
 
Ωστόσο είτε για να βρεθούν ισοδύναμα, είτε για να κλείσουν άλλες τρύπες του προϋπολογισμού του 2015, δεν αποκλείονται και έξτρα χαράτσια, όπως πχ να τεθεί ελάχιστο ποσό τέλους πχ των 100 ευρω ή και παραπάνω αν χρειαστεί.

Τότε όμως ανακύπτει ο κίνδυνος, όπως ήδη συνέβη πέρυσι, οι εισπράξεις από τα τέλη κυκλοφορίας, αντί να αυξηθούν, τελικώς να μειωθούν. Είναι ενδεικτικό πως πριν ένα χρόνο οι ιδιοκτήτες άφησαν απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας ύψους 80 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία προστέθηκαν στα 81 δισ. ληξιπρόθεσμα χρέη των ιδιωτών προς την εφορία.
 
Έως την 1η Δεκεμβρίου του 2014 οι ιδιοκτήτες οχημάτων χρωστούσαν 184,5 εκατ. ευρώ αλλά την 1η Σεπτεμβρίου φέτος έφτασαν πλέον να χρωστούν 252,8 εκατ. ευρώ, παρότι στο μεσοδιάστημα πλήρωσαν με δόσεις και ρυθμίσεις χρεών περί τα 13 δισ. ευρώ. Έτσι, από 1,183 δισ. που εισέπραξε το δημόσιο για τέλη κυκλοφορίας του 2014, τα έσοδα έπεσαν στα 1,113 δισ. για τα τέλη του 2015.
 
Και επιπλέον, ένα κύμα κατάθεσης πινακίδων θα έπληττε πολλαπλώς τα έσοδα του κράτους από άλλους έμμεσους φόρους από την απόκτηση και την συντήρηση των αυτοκινήτων.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από ​ 30.000 € έως 400.000 €. ​​ Το ποσοστό ενίσχυσης των αιτήσεων χρηματοδότησης είναι ενιαίο για όλες τις επιλέξιμες δαπάνες των επενδυτικών σχεδίων και ανέρχεται στο 45% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού. Το ποσοστό της επιχορήγησης δύναται να αυξηθεί κατά: ​​10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου θα είναι 24 μήνες απο την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης. Σε ποιους απευθύνεται ​Υπό ίδρυση και νεοσύστατες Πολύ Μικρές, Μικρές, και Μεσαίες Επιχειρήσεις, οι οποίες θα δραστηριοποιηθούν ή δραστηριοποιούνται στους επιλέξιμους ΚΑΔ της Πρόσκλησης (Παράρτημα ΙΙ   EΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΚΑΔ). Κατηγορία

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από 80.000€ έως 400.000€. Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών. Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά (α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και (β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου ορίζεται αυστηρά σε 24 μήνες, μη επιδεχόμενη την οποιαδήποτε παράταση. Σε ποιους απευθύνεται Υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του τουρισμού , όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας α

Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού»

    Επεκτείνεται μέχρι 31/12/2023 και το πλαφόν για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών 30 Ιουνίου 2023 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού» Το Υπουργείο Ανάπτυξης ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι η πρωτοβουλία «Καλάθι του νοικοκυριού» θα συνεχιστεί μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Παράλληλα, θα επεκταθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 το μέτρο του μεγίστου περιθωρίου κέρδους για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών.