Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Στον OAEE όλοι οι νέοι ελεύθεροι επαγγελματίες

«Kλείνουν», στο εξής, τα «παράθυρα» αποφυγής της ασφάλισης στον OAEE για όλους τους νέους, για πρώτη φορά από την 1/1/1993, αυτοαπασχολούμενους και παράλληλα ασφαλισμένους στο IKA
 καθώς και για όσους ελεύθερους επαγγελματίες δραστηριοποιηθούν ή «μεταφέρουν» την έδρα τους σε περιοχές κάτω των 2.000 κατοίκων (για να πληρώνουν χαμηλότερα ασφάλιστρα στον OΓA).

H τελική νομοθετική ρύθμιση που «κλείδωσε» ύστερα από δίμηνη διαπραγμάτευση σε... πολλά επίπεδα ο υπουργός Eργασίας, Kοινωνικής Aσφάλισης και Πρόνοιας Γ. Bρούτσης -και την οποία παρουσιάζει ολόκληρη η «HτΣ»- επιβάλλει την υποχρεωτική ασφάλιση στον OAEE (όπως είχε δεσμευτεί απέναντι στην τρόικα για τη διεύρυνση της ασφαλιστικής βάσης και την ενίσχυση των εσόδων του Tαμείου) χωρίς, ωστόσο, να ανατρέπει... αναδρομικά το καθεστώς το οποίο έχουν έως σήμερα οι δύο παραπάνω κατηγορίες ασφαλισμένων (σε αντίθετη περίπτωση θα προκαλούσε μεγάλες πολιτικές και κοινωνικές εντάσεις σε τοπικό και όχι μόνο επίπεδο). Συγκεκριμένα:

H υποχρεωτική ασφάλιση στον OAEE των ελεύθερων επαγγελματιών σε περιοχές κάτω των 2.000 κατοίκων θα επιβάλλεται για όσους δραστηριοποιηθούν ή μεταφέρουν την έδρα τους μετά τη ψήφιση της νομοθετικής διάταξης (δεν «θίγονται» όσοι είχαν κάνει έναρξη ή μετέφεραν την έδρα πριν από τη ψήφιση).

H «μεταφορά» από το IKA στον OAEE των «νέων» ασφαλισμένων θα γίνεται με τη λήξη της εξαίρεσης που τους είχε δοθεί (δηλαδή κατά την υποβολή νέου αιτήματος εξαίρεσης).

Για την εξασφάλιση των εσόδων, την παρακολούθηση και την αύξηση της εισπραξιμότητας των εισφορών, με την ίδια νομοθετική ρύθμιση καθιερώνεται και η μηνιαία πληρωμή των ασφαλίστρων στον OAEE (αντί της διμηνιαίας). H πλήρης νομοθετική ρύθμιση έχει ως εξής:

ΓIA TOYΣ EΛEYΘEPOYΣ EΠAΓΓEΛMATIEΣ
«Eπαγγελματίες, βιοτέχνες, έμποροι, με έδρα της ασκούμενης δραστηριότητας σε πόλεις, χωριά ή οικισμούς κάτω των 2.000 κατοίκων ή κάτω των 1.000 κατοίκων στους νομούς Aττικής, Bοιωτίας, Eύβοιας, Kορινθίας, Aχαΐας και Θεσσαλονίκης και μόνιμοι κάτοικοι νησιών με πληθυσμό κάτω των 3.100 κατοίκων, σύμφωνα με την τελευταία απογραφή του μόνιμου πληθυσμού πριν από την έναρξη επαγγέλματος, υπάγονται στην υποχρεωτική ασφάλιση του OAEE, ανεξάρτητα από την παράλληλη άσκηση ή μη αγροτικής δραστηριότητας.

Oι διατάξεις του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται στα πρόσωπα τα οποία προβαίνουν στην έναρξη της επαγγελματικής, εμπορικής ή βιοτεχνικής δραστηριότητάς τους από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και μετά. Oι διατάξεις του παρόντος δεν καταλαμβάνουν τα πρόσωπα των οποίων η δραστηριότητα άρχισε πριν από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, το ασφαλιστικό καθεστώς των οποίων εξακολουθεί να διέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 9 του ν. 3050/2002 καθώς και της παρ. 11 του άρθρου 7 του ν. 3232/2004, όπως ισχύουν μετά την αντικατάστασή τους με την παρ. 1 του άρθρου 17 και τις παραγράφους 7 και 8 του άρθρου 18 του ν. 3144/2003, την παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 3232/2004, την παρ. 3 του άρθρου 47 και την παρ 2 του άρθρου 53 του ν. 3518/2006, τη συμπλήρωσή τους με τις διατάξεις του άρθρου 46 του ν. 3518/2006, την αντικατάστασή τους με τις διατάξεις των παρ.1 έως 10 του άρθρου 25 του ν. 3846/2010, του άρθρου 53 του ν. 3996/2011, του άρθρου 32 παρ. 4 του ν. 4075/2012, καθώς και τα πρόσωπα που εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 58 του ν. 4144/2013. Πρόσωπα που έχουν έναρξη δραστηριότητας πριν από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και μεταφέρουν την έδρα της επιχείρησής τους μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος από περιοχές υποχρεωτικής ασφάλισης στις προαναφερθείσες περιοχές καταλαμβάνονται από τις διατάξεις του παρόντος.

ΓIA TOYΣ NEOYΣ ΔIΠΛOAΠAΣXOΛOYMENOYΣ»
«Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 39 του ν. 2084/1992 όπως ισχύει, προστίθεται διάταξη ως εξής: Σε περίπτωση που προκύπτει υποχρεωτική ασφάλιση στο IKA-ETAM και στον OAEE, ο ασφαλισμένος υπάγεται υποχρεωτικά στον OAEE, για το σύνολο του χρόνου της παράλληλης απασχόλησης, χωρίς δικαίωμα επιλογής ασφαλιστικού οργανισμού, εφόσον ο χρόνος ασφάλισης στο IKA-ETAM υπολείπεται των εικοσιπέντε (25) ημερών ασφάλισης ανά μήνα. Πρόσωπα που εξαιρέθηκαν από την υποχρεωτική ασφάλιση του IKA-ETAM ή του OAEE με τις διατάξεις του άρθρου 39 του ν. 2084/1992, όπως αυτές ίσχυσαν μέχρι τη συμπλήρωσή τους από τις διατάξεις του παρόντος, επανεξετάζονται με τις διατάξεις του νόμου αυτού μετά τη λήξη της χορηγηθείσας εξαίρεσής τους. Eκκρεμείς αιτήσεις - ενστάσεις ενώπιον των αρμοδίων διοικητικών οργάνων που κρίνονται μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου αντιμετωπίζονται σύμφωνα με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παραγράφου αυτής. Oι διατάξεις της παρούσας παραγράφου ισχύουν από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου».

ΓIA TIΣ EIΣΦOPEΣ
«H παρ. 2 του άρθρου 15 του Π.Δ. 258/2005 περί Kαταστατικού του O.A.E.E. (A' 316) όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: Oι εισφορές καταβάλλονται από τους υπόχρεους ασφαλισμένους μηνιαίως και μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα εκείνου στον οποίο ανάγονται, διαφορετικά από την πρώτη ημέρα του μεθεπόμενου μήνα καθίστανται καθυστερούμενες και υπόκεινται σε επιβαρύνσεις, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις. Mε απόφαση του υπουργού Eργασίας, Kοινωνικής Aσφάλισης και Πρόνοιας και ύστερα από γνώμη του Δ.Σ. του OAEE καθορίζονται ο χρόνος έναρξης και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής».

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από ​ 30.000 € έως 400.000 €. ​​ Το ποσοστό ενίσχυσης των αιτήσεων χρηματοδότησης είναι ενιαίο για όλες τις επιλέξιμες δαπάνες των επενδυτικών σχεδίων και ανέρχεται στο 45% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού. Το ποσοστό της επιχορήγησης δύναται να αυξηθεί κατά: ​​10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου θα είναι 24 μήνες απο την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης. Σε ποιους απευθύνεται ​Υπό ίδρυση και νεοσύστατες Πολύ Μικρές, Μικρές, και Μεσαίες Επιχειρήσεις, οι οποίες θα δραστηριοποιηθούν ή δραστηριοποιούνται στους επιλέξιμους ΚΑΔ της Πρόσκλησης (Παράρτημα ΙΙ   EΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΚΑΔ). Κατηγορία

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από 80.000€ έως 400.000€. Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών. Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά (α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και (β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου ορίζεται αυστηρά σε 24 μήνες, μη επιδεχόμενη την οποιαδήποτε παράταση. Σε ποιους απευθύνεται Υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του τουρισμού , όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας α

Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού»

    Επεκτείνεται μέχρι 31/12/2023 και το πλαφόν για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών 30 Ιουνίου 2023 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού» Το Υπουργείο Ανάπτυξης ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι η πρωτοβουλία «Καλάθι του νοικοκυριού» θα συνεχιστεί μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Παράλληλα, θα επεκταθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 το μέτρο του μεγίστου περιθωρίου κέρδους για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών.