Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Από 15/9/2013 τα εξοντωτικά πρόστιμα για ανασφάλιστη εργασία


Picture 0 for Από 15/9/2013 τα εξοντωτικά πρόστιμα για ανασφάλιστη εργασία
Από 15 Σεπτεμβρίου μεικτά κλιμάκια ελέγχου (ΣΕΠΕ, ΕΥΠΕΑ-ΙΚΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ) θα βγουν στους δρόμους για στοχευμένους ελέγχους. Ο εντοπισμός αδήλωτης και συνεπώς ανασφάλιστης εργασίας συνεπάγεται τον καταλογισμό εξοντωτικών προστίμων 10.550 ευρώ για κάθε ανασφάλιστο.
 
Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε υπό τον υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας κ. Γιάννη Βρούτση με σκοπό τον καλύτερο συντονισμό όλων των ελεγκτικών οργάνων και υπηρεσιών των συναρμόδιων υπουργείων Εργασίας και Προστασίας του Πολίτη για την αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην αγοράς εργασίας.
 
Αποφασίστηκε, ένα επικαιροποιημένο επιχειρησιακό πλάνο εντατικών ελέγχων σε όλη την επικράτεια από τις αρμόδιες υπηρεσίες των δύο υπουργείων με το οποίο θα εφαρμοστεί το νέο ποινολόγιο αλλά και η νέα διαδικασία επιβολής των προστίμων για την πάταξη του φαινομένου της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας.
 
ΝΕΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΔΗΛΩΤΗΣ & ΑΝΑΣΦΑΛΙΣΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
 
Η συνάντηση σηματοδοτεί την έναρξη εφαρμογής ενός επιχειρησιακού σχεδίου δράσης, από την 15-09-2013, για την καταπολέμηση της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας από το ΣΕΠΕ και την ΕΥΠΕΑ, με τη συνδρομή της Οικονομικής Αστυνομίας, η οποία έχει καταστεί εκ παραλλήλου αρμόδια με τα προαναφερθέντα ελεγκτικά όργανα σε περιπτώσεις ιδιαίτερης βαρύτητας και ενδιαφέροντος στο πλαίσιο εφαρμογής της νέας ΥΑ (αριθμ. 27397/122/19-08-2013), η οποία ενισχύει τη δράση τους.
 
Με το νέο αυτό κανονιστικό πλαίσιο προβλέπονται ιδιαίτερα υψηλές διοικητικές κυρώσεις που θα επιβάλλονται άμεσα κατά δέσμια αρμοδιότητα των Επιθεωρητών εργασίας με σκοπό την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας σε όλες τις περιοχές της χώρας.
 
Συγκεκριμένα, τα πρόστιμα για την αδήλωτη εργασία θα ανέρχονται πλέον στο 18πλάσιο του κατώτατου μισθού ανά αδήλωτο εργαζόμενο - 10.550 ευρώ για τους άνω των 25 ετών αδήλωτους εργαζόμενους, 9.200 ευρώ για τους κάτω των 25 ετών - ενώ οι ποινές αυτές θα επιβάλλονται άμεσα και επιτόπια ως ευθέως αποδεικνυόμενη παράβαση.
 
Είναι γνωστό ότι το φαινόμενο της αδήλωτης εργασίας έχει δυσμενείς και πολυεπίπεδες επιπτώσεις, καθώς υποβαθμίζει πρώτα και κύρια τα δικαιώματα και την προστασία των εργαζομένων, αποδυναμώνει τα δημόσια έσοδα και την χρηματοδοτική επάρκεια του ασφαλιστικού συστήματος, νοθεύει τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρήσεων και υπονομεύει καίρια τις αναπτυξιακές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας.
 
Η χώρα μας παρουσιάζει διαχρονικά μεταξύ των χωρών της Ε.Ε ένα από τα υψηλότερα επίπεδα αδήλωτης εργασίας, που αποτελεί σκόπελο στην προοπτική ανάπτυξής της, εφόσον συνδέεται στενά με τη φοροδιαφυγή και την εισφοροδιαφυγή στον τομέα της κοινωνικής ασφάλισης, γεγονός που υπονομεύει τη βιωσιμότητα των συστημάτων κοινωνικής ασφάλισης.
 
Η ανάληψη δράσης για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας ανταποκρίνεται επομένως στην τήρηση της δέσμευσης της κυβέρνησης για δημιουργία συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού και ανάπτυξης, με παράλληλο σεβασμό και προστασία ανθρώπινων αξιών, όπως αυτή της εργασίας.
 
Σε εθνικό επίπεδο το ΣΕΠΕ και η ΕΥΠΕΑ αποτελούν τους κατ' εξοχήν ελεγκτικούς μηχανισμούς για την εφαρμογή της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας.
 
Ωστόσο, το μέγεθος και η σύνθετη φύση του προβλήματος της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας, επιβάλλουν τις ευρύτερες δυνατές συνέργειες και συνεργασίες με άλλους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Για αυτό το λόγο και, με το νόμο 4144 τον Απρίλιο του 2013 - προώθησα τη συνεργασία με την Οικονομική Αστυνομία, η επιχειρησιακή ικανότητα και οι θετικές επιδόσεις της οποίας είναι ήδη γνωστές.
 
Με την αυστηροποίηση των προστίμων για την αδήλωτη εργασία σε υψηλά επίπεδα, τα υψηλότερα που έχουν ποτέ επιβληθεί, ενισχύεται σημαντικά η αποτελεσματικότητα των ελεγκτικών δράσεων. Τα πρόστιμα αυτά, τα οποία θα επιβάλλονται από τους Επιθεωρητές Εργασίας άμεσα και κατά δέσμια αρμοδιότητά τους, καθιστούν την αδήλωτη εργασία μία ασύμφορη και επικίνδυνη πρακτική για τις επιχειρήσεις.
 
Στρατηγικό εργαλείο για την αποτελεσματική αντιμετώπισης της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας, αποτελεί και το Σύστημα ΕΡΓΑΝΗ. Θα αποτελεί πλέον βάση δεδομένων από την οποία θα αντλούνται στοιχεία για στοχευμένους ελέγχους σε συνδυασμό με τις μέχρι σήμερα ενδείξεις παραβατικότητας. ανά κλάδο οικονομικής δραστηριότητας.
 
Η επιτυχία της πολιτικής για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας εξαρτάται από την επιτυχία της εφαρμογής της εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας από τους μηχανισμούς ελέγχου της αγοράς. Σε αυτή την κατεύθυνση, συμβάλλει η ένωση των δυνάμεων των ελεγκτικών οργάνων που είναι επιφορτισμένοι με την εφαρμογή της νομοθεσίας και την επιβολή κυρώσεων που απορρέουν από αυτή, αλλά και η ενίσχυση της δράσης τους, καθώς αναμένεται να επιφέρουν σοβαρή μείωση των ποσοστών ανασφάλιστης εργασίας με θετικές επιπτώσεις στην είσπραξη των ασφαλιστικών εισφορών, τη δημοσιονομική σταθερότητα και τη βιωσιμότητα των ασφαλιστικών ταμείων. Εξίσου σημαντική, όμως είναι και η αλλαγή νοοτροπίας και συμπεριφορών όλων μας (επιχειρήσεων, εργαζομένων και κράτους), κατανοώντας ότι η συμμόρφωση στη νομιμότητα και η εκπλήρωση των υποχρεώσεων μας συνιστά ακρογωνιαίο λίθο μιας ευνομούμενης και ευημερούσας πολιτείας.
 
Η προστασία της εργασίας αποτελεί την ουσιαστική και στέρεα βάση της υγιούς μακροχρόνιας ανάπτυξης της χώρας και ξεκινά από την ασφαλιστική κάλυψη των εργαζομένων.
 
Πρέπει, τέλος, να σημειωθεί ότι η παραπάνω αυστηροποίηση του πλαισίου επιβολής ποινών για την αδήλωτη εργασία αποτελεί συστατικό μιας ολοκληρωμένης δέσμης νέων διαδικασιών, θεσμών και μέτρων για την καταπολέμηση κάθε μορφής παραβατικότητας στην αγορά εργασίας και η οποία - με την ονομασία «Άρτεμις» - θα παρουσιαστεί σε πλήρη κλίμακα εντός του Οκτωβρίου.
 
«Το Υπουργείο Εργασίας ανταποκρίνεται στην απαίτηση της υγιούς επιχειρηματικότητας, στην απαίτηση των εργαζομένων αλλά και την ανάγκη των καιρών για στήριξη του ασφαλιστικού συστήματος και πάταξη της μαύρης εργασίας. Με το νέο, πράγματι, αυστηρότατο πλαίσιο προστίμων και τους στοχευμένους και συντονισμένους ελέγχους προχωρούμε από 15 Σεπτέμβρη στην εφαρμογή του νέου πλαισίου. Έχει δοθεί κατεύθυνση για συνεργασία και σύσταση μικτών κλιμακίων του ΣΕΠΕ, της ΕΥΠΕΑ και της Οικονομικής Αστυνομίας προκειμένου να έχουμε τη μέγιστη αποτελεσματικότητα. Νομίζω ότι όλος ο σχεδιασμός, που σας έχουμε ανακοινώσει όλο το προηγούμενο χρονικό διάστημα, ξεκινά πλέον με τις καλύτερες προϋποθέσεις για αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου της αδήλωτης και ανασφάλιστης εργασίας» σημείωσε ο υφυπουργός Βασίλης Κεγκέρογλου.
 
«Όταν έλεγα ότι η αδήλωτη εργασία θα αντιμετωπιστεί ως κοινωνικό και οικονομικό έγκλημα δεν ήταν μία τυπική λεκτική υπερβολή ή μία συνήθης πολιτική ρητορεία. Το εννοούσα. Σήμερα έχοντας επιβάλει το επιτόπιο πρόστιμο των 10.550 ευρώ, το υψηλότερο για την αδήλωτη εργασία που έχει επιβληθεί ποτέ, το επιβεβαιώνω.
Το έχω επαναλάβει πολλές φορές και το τονίζω άλλη μία φορά:  Είναι υψηλού ρίσκου απόφαση, αν όχι καταστροφική, για τον ίδιο τον επιχειρηματία να διατηρεί πλέον αδήλωτο εργαζόμενο στην επιχείρηση του. Γι' αυτό και στέλνω σήμερα μία τελευταία αυστηρή προειδοποίηση προς όλους: Όποιος εξακολουθεί να κινείται εκτός νομιμότητας στην αγορά εργασίας θα υποστεί τις βαρύτατες συνέπειες των δικών του επιλογών» δήλωσε ο υπουργός Εργασίας.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από ​ 30.000 € έως 400.000 €. ​​ Το ποσοστό ενίσχυσης των αιτήσεων χρηματοδότησης είναι ενιαίο για όλες τις επιλέξιμες δαπάνες των επενδυτικών σχεδίων και ανέρχεται στο 45% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού. Το ποσοστό της επιχορήγησης δύναται να αυξηθεί κατά: ​​10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου θα είναι 24 μήνες απο την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης. Σε ποιους απευθύνεται ​Υπό ίδρυση και νεοσύστατες Πολύ Μικρές, Μικρές, και Μεσαίες Επιχειρήσεις, οι οποίες θα δραστηριοποιηθούν ή δραστηριοποιούνται στους επιλέξιμους ΚΑΔ της Πρόσκλησης (Παράρτημα ΙΙ   EΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΚΑΔ). Κατηγορία

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από 80.000€ έως 400.000€. Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών. Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά (α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και (β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου ορίζεται αυστηρά σε 24 μήνες, μη επιδεχόμενη την οποιαδήποτε παράταση. Σε ποιους απευθύνεται Υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του τουρισμού , όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας α

Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού»

    Επεκτείνεται μέχρι 31/12/2023 και το πλαφόν για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών 30 Ιουνίου 2023 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού» Το Υπουργείο Ανάπτυξης ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι η πρωτοβουλία «Καλάθι του νοικοκυριού» θα συνεχιστεί μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Παράλληλα, θα επεκταθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 το μέτρο του μεγίστου περιθωρίου κέρδους για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών.