Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ερωτήσεις και απαντήσεις για τη ρύθμιση οφειλών


Picture 0 for Ερωτήσεις και απαντήσεις για τη ρύθμιση οφειλών
Θες να ρυθμίσεις τα χρέη σου στην εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία; Για τα επόμενα έξι έως οκτώ χρόνια θα πρέπει να μην αφήνεις ούτε ένα ευρώ απλήρωτο από τις τρέχουσες φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις (άντε στην καλύτερη περίπτωση να ρυθμίσεις και τις νέες οφειλές σε 12 δόσεις) ενώ, ταυτόχρονα, θα πρέπει να μην χάσεις ούτε μια δόση από τη ρύθμιση. Διότι αν αυτό συμβεί, τα ποσά που σου διέγραψαν από τις προσαυξήσεις και τα πρόστιμα θα… επιστρέψουν, ενώ η εφορία και το ασφαλιστικό ταμείο θα αρχίσει να απειλεί και πάλι με κατασχέσεις ακινήτων και καταθέσεων.
 
Η «δεύτερη ανάγνωση» της ρύθμισης για τα ληξιπρόθεσμα χρέη στην εφορία και στα ασφαλιστικά ταμεία δείχνει ότι για να μπορέσει να ανταποκριθεί κάποιος στη ρύθμιση θα πρέπει να έχει λυμένα τα προβλήματα της ρευστότητάς του. Όχι μόνο τώρα, αλλά και σε βάθος έξι ή οκτώ ετών. Οι 100 δόσεις φαντάζουν υπεραρκετές, το επιτόκιο του 4,56% επίσης δελεαστικό ενώ το «κούρεμα» των προσαυξήσεων σε ποσοστό που κυμαίνεται από 20% έως 100% μοιάζει επίσης «δώρο» προς τους οφειλέτες. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Όταν οι επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα, βάζουν κάτω τα νούμερα, προκύπτει ότι το να φανεί κάποιος συνεπής σε αυτή τη ρύθμιση δεν είναι καθόλου εύκολη υπόθεση. Οι απαντήσεις στα ερωτήματα που ακολουθούν, αναδεικνύουν τον προβληματισμό που ήδη επικρατεί στις τάξεις των οφειλετών σχετικά με το κατά πόσο είναι εφικτό να τηρηθεί πιστά μια τέτοια ρύθμιση.
 
Ποιες οφειλές εντάσσονται στην νέα ρύθμιση;
 
Όλες οι οφειλές –βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες οι οποίες είχαν σχηματιστεί μέχρι την 1η Οκτωβρίου 2014 αρκεί το συνολικό ποσό να μην υπερβαίνει το ένα εκατομμύριο ευρώ.
 
Και αν υπάρχουν οφειλές που έχουν σχηματιστεί μετά την 1/10/2014;
 
Αυτό είναι το πρώτο μεγάλο πρόβλημα για τους οφειλέτες. Όλες οι οφειλές στην εφορία που θα «γεννηθούν» μετά την 01/10/2014 θα πρέπει να εξοφληθούν ή να ρυθμιστούν σε 12 δόσεις καθώς σε διαφορετική περίπτωση δεν θα γίνει δεκτή η αίτηση. Μάλιστα, η ρύθμιση προβλέπει ότι αιτήσεις υπαγωγής μπορούν να γίνουν μέχρι το τέλος Μαρτίου του 2015. Αν λοιπόν κάποιος σπεύσει τον Μάρτιο να κάνει την αίτηση, θα πρέπει να έχει μηδενίσει όλες τις οφειλές που δημιουργήθηκαν μετά την 1/10. Είναι ξεκάθαρο λοιπόν ότι απαιτείται ρευστότητα ακόμη και για να μπει κάποιος στη ρύθμιση. Δεδομένου ότι η ηλεκτρονική εφαρμογή για την υποβολή των αιτήσεων δεν πρόκειται να ανοίξει πριν τον Δεκέμβριο, οι οφειλέτες θα πρέπει από τώρα να φροντίσουν να καλύψουν όλες τις φορολογικές εκκρεμότητες του επόμενου διμήνου. Είναι προφανές ότι το υπουργείο Οικονομικών συμπεριέλαβε αυτή τη ρήτρα για να τονώσει τα έσοδα μέχρι το τέλος του χρόνου, ωστόσο πρέπει να φανεί αν θα μπορέσουν οι οφειλέτες να ανταποκριθούν.
 
Μπορούν να ρυθμιστούν και ο ΕΝΦΙΑ του 2014 αλλά και ο φόρος εισοδήματος;
 
Η τροπολογία αναφέρει ότι στη ρύθμιση μπορούν να ενταχθούν και βεβαιωμένες οφειλές οι οποίες δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες. Στην κατηγορία των βεβαιωμένων οφειλών εντάσσονται και ο ΕΝΦΙΑ και ο φόρος εισοδήματος. Αυτό είναι θετικό καθώς όσοι ενταχθούν στη ρύθμιση, τουλάχιστον δεν θα έχουν να αντιμετωπίσουν τις δόσεις που θα «σκάσουν» από το τέλος Οκτωβρίου μέχρι και τον Φεβρουάριο.
Ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να ενταχθεί κάποιος στη ρύθμιση;
Πρέπει να υποβληθούν όλες οι προβλεπόμενες από τον νόμο φορολογικές δηλώσεις. Όσοι δεν τις έχουν κάνει, θα πρέπει να το πράξουν εκπρόθεσμα και αυτό σημαίνει πρόστιμα. Η δεύτερη προϋπόθεση είναι ότι θα πρέπει να είναι φορολογικά ενήμεροι καθ' όλη τη διάρκεια της ρύθμισης. Άλλος ένας βαθμός δυσκολίας. Επειδή η διάρκεια της ρύθμισης μπορεί να φτάνει και στα 8 χρόνια, τίθεται ως υποχρέωση οι οφειλέτες να πληρώνουν και το τελευταίο ευρώ για όλο αυτό το διάστημα. Εναλλακτικά θα μπορούν μόνο να το ρυθμίζουν με την πάγια ρύθμιση η οποία προβλέπει 12 δόσεις.
 
Και τι γίνεται αν κάποιος δεν φανεί συνεπής;
 
Ο οφειλέτης χάνει τα ευεργετήματα της ρύθμισης (δηλαδή τη μείωση των προσαυξήσεων τις δόσεις κλπ). Αναβιώνουν οι τόκοι, τα πρόστιμα και οι προσαυξήσεις ενώ υποχρεούται να καταβάλει άμεσα το υπόλοιπο της οφειλής. Επίσης, ενεργοποιούνται όλα τα αναγκαστικά μέτρα που έχει στη διάθεσή της η φορολογική διοίκηση για να εισπράξει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές.
 
Δηλαδή μέσα στα 6 ή 8 χρόνια που μπορεί να διαρκέσει η ρύθμιση δεν συγχωρείται κανένα στραβοπάτημα;
 
Η ρύθμιση είναι ελαστική σε τρία σημεία:
 
Δεν χάνει τη ρύθμιση όποιος δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα δύο δόσεις ανά έτος προγράμματος.
 
Δεν χάνει τη ρύθμιση όποιος δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μία δόση ανά έτος προγράμματος για χρονικό διάστημα μέχρι δύο μήνες. Και στις δύο περιπτώσεις η μόνη ποινή είναι ότι επιβάλλονται προσαυξήσεις με επιτόκιο 2%.
 
Αν κάποιος χάσει τη ρύθμιση για λόγους ανωτέρας βίας μπορεί μέσα σε δύο μήνες από την απώλεια της ρύθμισης να ζητήσει επανένταξη με τους ίδιους όρους αρκεί να αποδείξει την ανώτερη βία. Η φορολογική διοίκηση πρέπει να απαντήσει στο αίτημα μέσα σε 15 ημέρες.
 
Αν κάποιος είχε υπαχθεί στη ρύθμιση των 48 δόσεων μπορεί να συνεχίσει με τη ρύθμιση των 100 δόσεων;
 
Μπορεί και αυτό να αποτελέσει την αχίλλειο πτέρνα για τα δημόσια έσοδα. Διότι αν απενταχθούν από τη ρύθμιση των 48 δόσεων και ενταχθούν στη ρύθμιση των 100 δόσεων, τότε τα έσοδα μπορεί να μειωθούν. Πόσο μάλλον όταν για αυτή τη μετακίνηση, προβλέπεται και κίνητρο που είναι η μείωση του επιτοκίου από το 8,5% στο 4,56%.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από ​ 30.000 € έως 400.000 €. ​​ Το ποσοστό ενίσχυσης των αιτήσεων χρηματοδότησης είναι ενιαίο για όλες τις επιλέξιμες δαπάνες των επενδυτικών σχεδίων και ανέρχεται στο 45% του επιχορηγούμενου προϋπολογισμού. Το ποσοστό της επιχορήγησης δύναται να αυξηθεί κατά: ​​10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη του στόχου της απασχόλησης τουλάχιστον 1 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου θα είναι 24 μήνες απο την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης. Σε ποιους απευθύνεται ​Υπό ίδρυση και νεοσύστατες Πολύ Μικρές, Μικρές, και Μεσαίες Επιχειρήσεις, οι οποίες θα δραστηριοποιηθούν ή δραστηριοποιούνται στους επιλέξιμους ΚΑΔ της Πρόσκλησης (Παράρτημα ΙΙ   EΠΙΛΕΞΙΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ – ΚΑΔ). Κατηγορία

Ενίσχυση της Ίδρυσης και Λειτουργίας νέων Μικρομεσαίων Τουριστικών Επιχειρήσεων

  Ο επιχορηγούμενος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου κυμαίνεται από 80.000€ έως 400.000€. Η επιχορήγηση θα ανέρχεται σε ποσοστό 45% επί των υποβαλλόμενων δαπανών. Το ποσοστό ενίσχυσης δύναται να προσαυξάνεται κατά (α) 10% εφόσον η επένδυση πραγματοποιηθεί σε απομακρυσμένη ή πυρόπληκτη ή πλημμυροπαθή περιοχή ή μικρά νησιά και (β) επιπλέον κατά 5% με την επίτευξη της κάλυψης του στόχου απασχόλησης τουλάχιστον 0,2 ΕΜΕ, τον πρώτο χρόνο μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης. Η διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου ορίζεται αυστηρά σε 24 μήνες, μη επιδεχόμενη την οποιαδήποτε παράταση. Σε ποιους απευθύνεται Υπό ίδρυση και νεοσύστατες μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο του τουρισμού , όπως αυτές ορίζονται στη Σύσταση της Επιτροπής 2003/361/ΕΚ. Με τον όρο νεοσύστατες ορίζονται οι επιχειρήσεις για τις οποίες δεν έχει παρέλθει 12μηνο συνεχούς λειτουργίας α

Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού»

    Επεκτείνεται μέχρι 31/12/2023 και το πλαφόν για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών 30 Ιουνίου 2023 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Παρατείνεται μέχρι τέλος του χρόνου το «Καλάθι του νοικοκυριού» Το Υπουργείο Ανάπτυξης ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι η πρωτοβουλία «Καλάθι του νοικοκυριού» θα συνεχιστεί μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Παράλληλα, θα επεκταθεί μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023 το μέτρο του μεγίστου περιθωρίου κέρδους για τις επιχειρήσεις που εμπορεύονται βασικά καταναλωτικά προϊόντα και καύσιμα προκειμένου να αντιμετωπιστούν φαινόμενα αθέμιτης κερδοφορίας εις βάρος των καταναλωτών.